Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæsteindlæg mm.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte en side, hvor jeg skal bruge nogle gæsteindlæg fra andre bloggere. Jeg har dog brug for lidt gode råd. Jeg har fået fortalt, at Google ikke ser godt på, at 1 indlæg bliver postet på 2 forskellige sider.

Hvis det er korrekt, skal alle bloggerne der skriver på min side, så lave nye unikke indlæg, som de ikke må poste på deres egen side?

Hvad er ellers fordelene og hvordan får man mest muligt ud af gæste indlæg?

God søndag! :) 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:32
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:45

Dennis Nordli Hansen:
Hvis det er korrekt, skal alle bloggerne der skriver på min side, så lave nye unikke indlæg, som de ikke må poste på deres egen side?

Ja. Indhold skal holdes unikt, ellers risikere man at skade frem for at hjælpe.

Dennis Nordli Hansen:

Fordelen er jo, at du ikke selv behøver skrive et indlæg for at få indhold på din side. For skribenten er fordelen, at denne kan få et link tilbage til hans eller hendes egen side.

For at få mest ud af et gæsteindlæg, skal du sørge for, at du ikke får en lille slatten "artikel" på et par hundrede ord, hvor det enten er keyword stuffed, eller bare skrevet som et hul i jorden. Hvis en artikel/indlæg etc er af ringe kvalitet, så er det de færreste der gider læse det. Og endnu færre der klikker på skribentens link. Så for dit vedkommende, skal du bare sørge for at de gæsteindlæg du nu engang måtte få, er af ordentlig kvalitet. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:58

Jonas:

Dennis Nordli Hansen:

Fordelen er jo, at du ikke selv behøver skrive et indlæg for at få indhold på din side. For skribenten er fordelen, at denne kan få et link tilbage til hans eller hendes egen side.

For at få mest ud af et gæsteindlæg, skal du sørge for, at du ikke får en lille slatten "artikel" på et par hundrede ord, hvor det enten er keyword stuffed, eller bare skrevet som et hul i jorden. Hvis en artikel/indlæg etc er af ringe kvalitet, så er det de færreste der gider læse det. Og endnu færre der klikker på skribentens link. Så for dit vedkommende, skal du bare sørge for at de gæsteindlæg du nu engang måtte få, er af ordentlig kvalitet. 

Og derfor bør du/han nok selv lave nogle gode indlæg på siden og få nogle gode backlinks, før du begynder at søge gæstebloggere. Anyways kan du sende mig en pm, hvis du gerne vil have et fint lille gæsteindlæg om en app med relevans til din side, så ser jeg på det!

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:24

Jeg synes umiddelbart det lyder som en spændende ide, men det kommer helt an på, om indlæggene på bloggen er interessante og personerne du får til at skrive dem er interessante. Hvad skal siden handle om?

Det er klart, at hvis dine blogs bare er kopiere af blogs fra andre sider eller kan findes på andre sider, så kan du ikke bruge gæstebloggere til noget som helst, da din side jo så på ingen måde er speciel. Man kunne dog godt kommentere på blogs fra andre sider og så henvise til dem eller anmelde blogs fra andre sider, men at bruge de samme blogs er der virkelig ikke noget specielt i.

Derfor vil jeg også tage udgangspunkt i, at de blogs, der er på din side er unikke og virkelig kan bidrage med noget omkring det emne du har tænkt dig at beskrive. Laver du f.eks. en blog om Brøndby, så kunne du tage udgangspunkt i tomkinstimes.com, der virkelig er en god analytisk hjemmeside omkring Liverpool. Hvis man lavede sådan en blog vil man kunne skærpe interessen, hvis man fik tidligere Brøndby-folk og generelle fodboldeksperter til at blogge om holdet, men det er vigtigt, at man er meget selektiv omkring, hvem der får lov at blogge og graden af kvalitet i blogsne.

Hvis du får kapaciteter til at blogge for dig vil det helt sikkert skabe mere trafik til siden, særligt hvis du samtidig hjælper det lidt på vej ved at bruge dem i en evt. markedsføring af siden. Det kan ofte godt kunne betale sig at få dem til at blogge, men det er klart, at de også kun vil gøre det, hvis de mener, at deres eget brand vil kunne holde til at blive sat i forbindelse med din side.

Jeg vil også anbefale dig at have et par faste kvalitetsbloggere. De behøver ikke alle at være kendte eksperter på nuværende tidspunkt, men de skal kunne levere kvalitet til siden og derved højne brugerværdien. Husk altid på hvem brugeren af siden er, for vi oplever alle kvalitet på en meget forskellig måde!

Det var bare et par forslag som jeg håber du kan bruge til noget!

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:32

Mange tak alle sammen, det var lige det jeg havde brug :)

Jeg præsenterer siden om ca. 1 uge (efter planen) og der vil de her råd helt sikker blive brugt.

Simon: Jeg vender tilbage når siden er lanceret og så kan vi sagtens finde ud af noget. Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)