Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil starte en tøj webshop, men har brug for et par råd! :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, det komme jo an på hvor stor udbud I vil have - og en masse andre ting.

Og jeg ved ikke noget om tøjbranchen. Men jeg vil skyde på 50K ville kunne gøre det - måske også mindre.

Større indskud -> større udvalg -> bredere kundegruppe.

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:32

Det hele afhænger af konceptet, mærkerne, sortimentet mm. Tshirts er billigere end jeans, og sokker er billigere end tshirts... 

Men med et godt udvalg mm, så skal i regne med fra 150-200.000 kr +++

Der hvor mange går forkert i byen, det er ved vurderingen af et varelager, fordi de sammenligner det med, når de selv shopper tøj. Man kan nemlig få rigtig meget tøj til sig selv for 10.000 kr f.eks. Men når det er indkøb til en shop, så er forholdet et helt andet. Typisk skal man aftage 10-15 par af et par jeans, blot for at have dem i alle størrelser + lidt flere af de gode størrelser. Koster et par jeans så 300 kr i indkøb, så er det alene 3000-4500 kr på 1 model jeans. Så kan I selv regne ud, hvis I skal have 10 forskellige jeans, en masse tshirts, undertøj, sokker, accessories mm hvor hurtigt det løber op...

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 00:42

Tak for super indlæg :-)

Når nu vi ønsker at sælge alt indenfor tøj, på sigt, er så det realistisk at starte med mere begrænset sortiment, fx. udelukkende jeans, t-shirts og trøjer, og senere udvide sortimentet med skjorter, strømper osv.?

Jeg gætter på at svaret er ja, men vi søger viden fra folk der har erfaring og viden :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid en god ide, at bruge sig selv som eksempel, når man har spørgsmål af den art. Vil du foretrække at komme ind til en webshop, hvor de har 25 forskellige kategorier af varer, men hvor der kun er 1-3 varer i hver? Eller vil du foretrække at komme ind i en webshop, hvor de har 5 kategorier, men der er 15-20 forskellige varer i hver? 

Svaret giver vist sig selv. Selvom du har lige mange varer, så virker sortimentet bare størst ved det sidste. Og folk har det med at skride fra en webshop, hvis sortimentet er for lille...

Så hvis jeg var jer, så ville jeg starte med få kategorier, men med mange forskellige varer i disse, og så udvide hele sortimentet med tiden... Men det er bare min personlige holdning...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)