|
jeg går med en idé som jeg selvfølgelig selv tror bliver et kæmpe hit. Da idéen i stor stil henvender sig til bla. Aminoer vil jeg gerne have jeres feedback. Primært er jeg interesseret i at høre om det er noget i ville købe og givet fald til hvilken pris? Hvorfor og hvorfor ikke. Herudover må I gerne lege djævlens advokat. Det er ikke en patenterbar idé, men der er så vidt jeg kan se ikke andre der tilbyder denne service. Lej en professionel IT-afdeling Henvendelse til små (og mellemstore) virksomhedder. For et fast månedligt beløb får du en arbejdsplads med PC inkl. software, telefon og mobil. Din virksomhed får Internet-, telefon- og mobilforbindelse. Herudover får virksomhedden printer, server, mail, webserver, firewall, backup softwareinstallation, mail-, bruger-, printeropsætning mv Kort sagt: Alt hvad der nu hører med til en professionel IT afdeling i en stor virksomhed. Det hele er overvåget og hardware bliver selvfølgelig skiftet ud ved fejl, software bliver løbende opdateret og vedligholdt. Fordelene er at du: Bruger din tid på dit forretningsområde og på din virksomhed, ikke på IT (problemer). Har eet kontaktpunkt, hvis du har problemer med telefonen, Internetforbindelsen, software, hardware og er ikke kastebold mellem forskellige leverandører. Har ingen store startomkostninger til IT, ej heller store udvidelsesomkostninger senere. Nemt kan budgetter dine IT udgifter og skalere dem (både op og ned) efter virksomheddens størrelse. Har den samme sikkerhed fra dag 1 (backup, antivirus, sikkerhedspatches etc.) som store virksomhedder, uden at bruge mere tid på IT. Ikke skal holde styr på licenserne. Jeg forstiller mig en portefølje, der ser noglenlunde ud som følger. Hvor enkelte elementer kan vælges til og fra. Per medarbejder: Fast arbejdsplads (desktop PC m. tilbehør) Fast telefon Mobiltelefon Per virksomhed: Internetforbindelse Telefonabonnement m. services (omstillingsbord, IVR, voicemail etc.) Printer(e) WLAN Mobilabonnement Hertil kommer selvfølgelig et udvalg af software. Må jeg høre hvad I siger. /Marcus |
Ville du k�be det her?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
-- ScanvoX --
|
Min Firefox fik lige pip et øjeblik. /Marcus |
-- ScanvoX --
|
Jeg tror at du vil få meget meget mere respons, hvis du lige sætter det struktureret op........Jeg har læst det tre gange og jeg er stadig forvirret. Du skriver også at det er til små/mellemstore virksomheder, men slår fast, at det er alt hvad store virksomheder har brug for... Det er meget svært at sige hvad man ville give for det, når man ikke helt ved hvad man får og hvad vilkårene er.....snakker vi leasin eller køb? Mange tænker i TCO og bundlinie osv. En anden ting er tillid/troværdighed, når man lægger det hele hos en leverandør. Der var mange ting jeg skulle vide, inden jeg kunne tage stilling til noget. Grundidéen lyder såmænd fin nok, men der skal mere kød på, før du får gode svar. |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
|
Nu er jeg ikke selv tabt bag en vogn rent teknisk, så jeg ville nok klare det meste selv, men der er bestemt ting som jeg gerne ville hyre en anden virksomhed til. Jeg tror bestemt der er et marked for det, så det er jo bare om at komme igang! Held og lykke med det! |
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
|
Jeg forsøger lige igen. Det er en abonnementsbaseret IT service til virksomhedder. Virksomhedden betaler et fast beløb hver måned. I det er der inkluderet en internetforbindelse, telefonabonnement og en printer. Herudover står der et centralt sted mail- og webserver og en server med et fællesdrev for virksomheden. Herudover betaler virksomhedden et fast månedligt beløb per arbejdsplads. I denne er inkluderet en PC, en telefon , mobiltelfon samt windows, office mv. Alt udstyret er sat op så det virker og er installeret med det korrekte software. Dvs. der er oprette mailkonti, der er adgang til fællesdrevet, der er adgang til printeren, mobilen kan synkroniser med outlook etc. Ansætter du en ny, bestiller du bare en "arbejdsplads" til den medarbejder. PCen, telefonen og mobilen bliver installeret og konfigureret og sendt med bud til virksomheden. Afskediger du en medarbjeder, sender du bare "arbejdspladsen" retur med bud. Giver det mere mening? /Marcus |
-- ScanvoX --
|
Ja, det giver lidt mere mening.....jeg har tilføjet lidt til min første post. Man skal også vide hvad det er for pc'ere, telefoner m.m. Udgangspunktet er fornuftigt nok..... ;o) Min egen anke ville være, at have tingene centralt, hos et firma som jeg ikke kender, med nogle mennesker jeg ikke kender etc. (der kan være mange følsomme data) |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
|
Med en ny virksomhed har jeg ikke nogen track-record eller et brand jeg kan bruge - så det må bero på den enkelt kunde om han vil stole på mig. Det var egentlig tænkt som leje, da det giver kunderne mulighed for at skalere ned. Der skal derfor også være en aldersgrænse på hardware (fx 3 år) så bliver det skiftet ud. Mht. mærker havde jeg netop tilliden i tankerne og vil derfor anvende kendte navne og ikke en eller anden bambus PC. Alle produkterne skulle så komme i kategorier som fx. Economy, Standard og Executive. /Marcus |
-- ScanvoX --
|
Fantastisk ide - især for alle os som går kolde når mailen er nede :·)... og som ikke får opdateret software... og som bare gerne vil at alt fungerer af sig selv og at der kommer nogen og ordner det hvis det ikke gør - med det samme..... Så hvis jeres service er 100% i orden synes jeg det er en super ide (indrømmer hermed at jeg engang for længe længe længe siden tilkaldte en supporter og da han kom rodede han rundt i mine milliarder af ledninger og satte stikket i kontakten igen...hrmffffff - tænk at jeg lige har fortalt det i et åbent forum :·) Nå, men jeg tror der er rigtig mange som ville have brug for sikkerheden i at være online og fungerende hele tiden. Men som sagt lige før - det vil kræve at I er på pletten med det samme - ellers er der ingen fordele i det. Held og lykke med projektet! Mange hilsener Helle |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Bliv gratis medlem