Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport af. . . ALT

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer

Efter et aars arbejde og rejse er det nu ved at vaere tid til at komme tilbage paa skolebaenken. Da jeg gik paa gymnasiet havde jeg et studiejob paa en tankstation et par aftener om ugen og somme tider i weekenden. Pengene var gode nok, men maaden jeg tjente dem paa var jeg ikke helt tilfreds med. Jeg har derfor besluttet mig for, at mit naeste studiejob skal vaere i mit eget firma.

PT arbejder jeg for et transport- og kurerfirma, og her er det ikke svaert at se hvem der tjener kassen paa mit arbejde. Det goer min vognmand. Mine foraeldre griner af mig naar jeg fortaeller hvad jeg tjener og siger at han tager roeven paa mig. Loennen er efter overenskomst, men naar jeg ser priserne paa de regninger jeg afleverer til vores kunder, kan jeg sagtens foelge mine foraeldre.

I dag kom min far saa og tilboed mig at betale halvdelen af en brugt VW transporter, hvis jeg havde lyst til at starte et transportfirma selv. I stedet for at staa paa tanken mens jeg studere, kunne jeg jo i princippet ligesaa godt have mit eget transportfirma som koerer i weekenden og om aftenen paa hverdage. Da her kun er tale om et studiejob har jeg en ide om at jeg skulle tjene 3-6.000 kroner om maaneden som jeg ville have gjort paa en tankstation eller lignende. Derudover skal jeg selvfoelgelig ogsaa kunne betale forsikringer og benzin. Jeg tror dog selv paa ideen og haaber at kunne finde nogle gode kunder, helst paa Sjaelland.

Mit spoergsmaal lyder saaledes: KAN DETTE LADE SIG GOERE?

- og selvfoelgelig; hvad I synes om ideen?

Hvis nogle har gode raad eller har brug for billig transport, saa send mig endelig en e-mail eller skriv herinde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:25
Hej Peter C

Selvfølgelig kan det gøre. Idéen er som udgangspunkt fin.

Må jeg foreslå, at du tænker lidt over, hvor din plads i branchen skal være? Dvs. vil du dumpe priserne i forhold til dine konkurrenter, vil du yde nogle specielle services osv. Når du har dét på plads (+de basale ting som en transportør skal have styr på - forsikringer bl.a.) så sker der heller ikke noget ved at få fremstillet nogle flyers for din virksomhed, og så tilfældigvis komme til at glemme dem hos de kunder du besøger for din nuværende arbejdsgiver. Han har jo åbenbart taget rø**** på dig længe, og nu er det tid til at give lidt igen...

Good luck.

Jesper

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:15
Dato: 27-07-2007 19:26:46 Forfatter:Peter C

PT arbejder jeg for et transport- og kurerfirma, og her er det ikke svaert at se hvem der tjener kassen paa mit arbejde. Det goer min vognmand. Mine foraeldre griner af mig naar jeg fortaeller hvad jeg tjener og siger at han tager roeven paa mig. Loennen er efter overenskomst,

Hej Peter

Umiddelbart tror jeg du tager fejl, jeg tror ikke din vognmand tjener kassen på dig. - Du nævner at du køre efter overenskomsten, så er du en af de heldige. Stort set alle i kurerbranchen køre IKKE efter overenskomsten, netop fordi det er der ikke penge til, sådan som priserne er over for kunderne.

Jeg har svært ved at tror at din vognmand, kan køre med så høje priser at han tjener urimeligt meget på din indsats.

Jeg vil ønske dig held og lykke med dit projekt, det er ægte iværksætterånd. - Jeg synes ikke at du skal "glemme" flyers hos din vognmands kunder, udover at det ikke er god stil, så snakker branchen sammen. Som nystartet bud kan man være nødt til at hjælpe lidt til hos de eksiterende vognmænd, indtil man selv har fået opbygget sine kunder.

Du skal være opmærksom på dine forsikringer, min bedste vurdering er at du kan starte med en forsikring til omkring kr. 50.000 - 70.000 per år, da bilen skal bruges til kørsel mod betaling. Hvis bilen bliver registret i din fars navn, er det måske omkring kr. 20.000-30.0000.

Har du spørgsmål til det at komme igang inden for branchen, er du meget velkommen til at sende mig en besked, jeg har over 15 års erfaring som vognmand og kørselschef indenfor kurerbranchen og vil gerne give dig et par gode råd med på vejen.

Ihvertfald god vind med dit projekt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:18
Dato: 28-07-2007 10:25:21 Forfatter: Conquestador
 Han har jo åbenbart taget rø**** på dig længe, og nu er det tid til at give lidt igen...

Men tager altså ikke røven på folk, hvis man tjener penge på dem.

Så betyder det jo at alle arbejdsgivere tager røven på deres ansatte, hvis de tjener på deres arbejde!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:41
Nu har jeg ikke så meget forstand på fragt, men vil det ikke blive et problem kun at kunne køre aften/weekend?

De virksomheder hvor du skal hente/aflevere ting, har vel ikke åbent på de tidspunkter.. Og hvis det er en varevogn og ikke en lastbil er den vel mere egnet til kurer-transport?

Men som sagt - Jeg har ikke så meget forstand på det... Held og lykke med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 12:06
Selvfølgelig skal vognmanden eller en anden virksomhedsejer tjene penge på en ansat. Ellers er der jo ingen ide i at have ansatte, og det er altså ikke at tage røven på folk.

Jeg tror sagtens du kan få det til at fungere, men det vil være meget hårdt at finde virksomheder som kan bruge dig i stedet for en anden, eftersom det er begrænset antal du kan fragte ud pr uge.

I en af mine virksomhedsideer kunne jeg dog sagtens få brug for lige netop det du nævner, det krævede dog at det var i Århus i stedet, så jeg tror bestemt der findes kunder...

Alt held og lykke med det hele... Jeg tror du bliver glad for din beslutning om at starte selv :=)

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)