Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En virksomhed og to branche koder - Hvordan gør jeg med faktura nummeret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg læste denne meget interessante artikel her: http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikel/artikel/en-virksomhed-flere-aktiviteter-975/

Skrevet af Anette SandHenrik Paaske. 

Nå men kort , så er mit spørgsmål. Hvad gør man med faktura nummeret?

Lad os sige jeg opretter en branche kode ekstra til min virksomhed og derved så har mit projekt "adskilt" men alligevel under samme cvr som det oprindelige.

Så kan jeg udskrive en faktura med ProjektNummer1.dk som navn hvis det nu er det som det hedder og skrive det samme cvr nummer på som jeg plejer at bruge. Sådan forstår jeg det da ( så i må rette hvis det er forkert ).

Men hvad med fakturanummeret.

Skal nummeret følge samme rækkefølge som det jeg bruger i den oprindelige virksomhed eller må det godt få sin egen serie?

Gammel serie: 1 - 2 - 3

Ny serie: N1 - N2 - N3 

Er det sådan man så gør?

Håber en kan hjælpe med dette, for ser altså dumt ud at sende fakturaer ud fra en virksomhed som intet har med det udførte at gøre. :)

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:53

Du må godt køre med to nummer serier, no probs. Det gør vi også af praktiske årsager...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:27

Takker for svaret. Lyder rigtig godt. Så skal jeg bare ind og oprette branchekoden :D

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:28

Der er flere forskellige måder at gøre det på. Det vigtigste er, at det er konsekvent. Dvs. hvis du bruger to nummerserier, som du foreslår, skal du gøre det hver gang (og i bogholderiet bogføre på to forskellige konti, så der også der er en klar opdeling). Hvis du bruger samme nummerserie, vil opdelingen alene ske i bogholderiet.

Dbh.
Anette

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:17

Anette Sand /Regnskabsskolen:

Der er flere forskellige måder at gøre det på. Det vigtigste er, at det er konsekvent. Dvs. hvis du bruger to nummerserier, som du foreslår, skal du gøre det hver gang (og i bogholderiet bogføre på to forskellige konti, så der også der er en klar opdeling). Hvis du bruger samme nummerserie, vil opdelingen alene ske i bogholderiet.

Dbh.
Anette

Hej Anette.

Takker for svaret.

Det er skønt med nu to korte og præcise svar på et spørgsmål. Heldigvis er det ikke så besværligt som det kunne have været lavet. Så mangler jeg kun den ekstra branche kode :)

Takker igen for begge svar:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)