Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anvendelsesret af brugere fra tidligere selskab ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Her er et spørgsmål som nok kræver en del juridisk indsigt, men here goes.:
 
For et par år siden var jeg medejer af et A/S. Selskabet solgte varer på nettet, og havde ca. 30.000 brugere. Vi lukkede på et tidspunktet ned, og købte konkursboet som vi lagde over i et K/S, hvor jeg var komplementar  - altså hæftede personligt. dette K/S afmeldte vi efter halvt års tid (afmeldte ikke konkurs).
Mit spørgsmål går nu på de godt 30.000 brugere, som jeg ligger inde med på min pc. eftersom min "position" i selskabet var en personlig "position" a la et personligt selskab eller et I/S.
 
kan jeg nu med rette antage at jeg, efter lukningen af K/S''et  er "ejer" af disse brugere, og kan bruge dem til nye eventyr? Eller er jeg helt skævt på den?
 
Jeg er på vej på eventyr igen, og kan derfor naturligvis godt bruge disse brugere i min opstart, så jeg håber at der er en jurist eller lignende som kan hjælpe mig.
 
Mvh.
 
Fortis
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du tænker på e-mail-samtykker m.v. så er svaret ret enkelt og det er nej.

Et samtykke til at modtage e-mailforsendelser kan ikke skifte mellem virksomheder, heller ikke datterselskaber m.v. i Danmark, men kræver et nyt samtykke. Det er en fin lille lov vi har i Danmark for at beskytte mod salgt af e-mail-lister m.v. I andre lande kan det dog være lidt mere kringlet.

Du må dog godt sende en e-mail ud fra det tidligere selskab der anmoder de gamle brugere om at tilmelde sig dine nye ting, såfremt det falder inden for det samtykke de oprindeligt gav. (altså at de allerede har givet lov til at blive kontaktet om andre services).

Jeg er ikke sikker på om det gælder selve brugernes data m.v. da jeg er ret sikker på at de godt må sælges og så f.eks tage kontakt til dem via normal post f.eks.

Så det kommer lidt an på hvad du mener med at "bruge brugerne". Samtykket til at kontakte dem via e-mail er i hvert tilfælde røget ved skift af virksomheden.

Jeg tager dog forbehold for at jeg hverken er jurist eller det der ligner, så du vil ikke kunne bruge mit svar i retten. Jeg har dog en del erfaringer med e-mail-delen som følge af mit firma og en fast kommunikation med advokater m.v. Så informationerne skulle være gode nok, medmindre de har ændret noget i løbet af de seneste par uger.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg er med så langt.. Det hvorjeg er i tvivl er, at jeg personligt ejede aktiverne og også hæftede i det tidligere selskab, da det var et K/S, ogjeg var komplementar. Så hvis jeg mailer brugerne nu, ikke i et nyt selskab (vores site er ikke lagt i selskab endnu da vi overvejer forskellige løsninger) men stadigvæk personligt - Om den er gangbar..! Borderline er fint for mig . Det er jo en ny juridisk enhed, men den samme ejer og hæfter..! ? ! ? !? - meget f.orvirrende. Jeg håber ikke at du har ret, da de jo naturligvis har en stor værdi i en opstartsfase. Måske en initialmail hvor man beder om lov til at kontakte dem ? ! Det er jo Permission Marketingens evendelige problem -  Initialkontakten.

Men tak for dit svar, det var super.
 
/Claes
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Da brugerne gav deres samtykke da de handlede med et A/S, må svaret stadig være nej. Jeg forstår reglerne på samme måde som Oscar har opstillet dem. Om du var eneaktionær i det oprindelige A/S eller ej, om du købte samtlige aktiver fra selskabet eller ej, og om du personligt har hæftet for både K/S og I/S i mellemtiden er fuldstændigt underordnet. Et A/S er ikke samme juridiske enhed som dig og aktivernes videre vej derfra er mindre betydende.

/Jan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)