Kan man købe en anpart af et slot i Frankrig i selskabs regi?
Umiddelbart er svaret naturligvis ja, men jeg tænker på om man bliver ramt af de nye regler om hovedaktionærs brug af ferieboliger, hvor man vist nok bliver beskattet med 16,5 % hvis man køber en feriebolig som firma og bruger den selv
Er der nogen kloge hoveder der lige kort kan ridse reglerne op tak
God dag
www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma
Hvis man har bestemmende indflydelse på egen aflønningsform eller majoritet iet ApS ja så er man omfattet af "de nye regler" (de er 12 år gamle efterhånden). Spørgsmålet er så bare hvad anparten giver adgang til rent rådemæssigt. Vi taler vel næppe fri råderet set over et helt år. I sidste ende kunne der måske være god ide i at man indhentede et bindende svar fra SKAT
Når du skriver de " nye regler" så refererer du til det med de 16,5 % af købesummen i beskatningsgrundlag ikke ?
Jeg tror jeg skriver en mail til skat, hvor jeg siger at jeg regner med at bruge den 2-3 uger om året og resten af tiden lejer jeg den ud - det må være modellen ikke ?
www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma
16,5% ? Det er der ikke noget der hedder. Den hedder nærmere 6% af ejendommens værdi hvis du har råderet over hele ejendommen og igen ville jeg nok søge et bindende svar når jeg kom så langt
man får kun råderet over en 1 værelseslejlighed ud af 50 ( har den tilrådighed 365 dage om året ) - hvilket går det svært at beregne ejendommens værdi , men så er nok anpartens værdi der er gældende
6 % kontra 16,5 % - ligegyldigt hvad så spørger jeg vist lige skat :0)