Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor fællesskab og netværk i Silkeborg - kun for iværksættere...

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg drømmer om et kontor fællesskab i Silkeborg der summer af iværksætteri :-)

Forestil dig følgende...

- et åbent kontor landskab, med adgang til fælles faciliteter (mødelokaler m.m.).

- et hyggeligt miljø, med både skriveborde og sofagrupper til de mere afslappede idé udvekslinger.

- stordriftsfordele ved f.eks. bogholderi, revisor, advokat bistand m.m.

- sparring med ligesindede - iværksætter til iværksætter.

- frihed til at komme og gå som det passer dig - døgnet rundt.

- lave driftsudgifter - mange lejere.

- fælles iværksætter arrangementer.

- og meget mere...

Men kun for "den lille" iværksætter - enkeltmands virksomheder og private med en god forretnings idé :-)

Se - det vil være fedt, og uden tvivl trække overskrifter i avisen...!

Der er mange tomme erhvervslokaler i Silkeborg, så mon ikke der kan findes en udlejer, som desperat søger lejere, og som er villig til at udleje til en lav pris...?

Er du aktiv iværksætter eller drømmer om at blive det, og vil du gerne være en del af sådanne et miljø i Silkeborg, så kom endelig med dine kommentar, og lad os se om drømmen kan blive til virkelighed...

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg synes det er en rigtig godt idé, og hvis der er nok der er med på idéen, så bliver det helt sikkert også en succes.

Jeg ville også rigtig gerne være med, men jeg har et fuldtidsarbejde ved siden af min iværksætter forretning og projekter, så det ville nok ikke kunne svare sig for mig, at betale leje for en skrivebordsplads mm. når jeg alligevel ikke vil kunne benytte det i tidsrummet 8-18.

Jeg vil dog gerne være en del af miljøet, og en del af projekterne osv.

Dbh

Daniel

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Fedt med din respons :-)

Jeg tænker at det kan være basen for iværksættere på del-, eller fuldtid (enkeltmands virksomhed), som lejer en skrivebords plads til lav leje.

Men målet er netop også et trække "fritids" iværksættere til (undskyld udtrykket - det bedste jeg kunne komme på), da jeg tror på at hvis vi iværksættere står sammen og sparre med hinanden, i stedet for at sidde på hver vores hjemmekontor, vokser mere og hurtigere, og dermed vil flere af os lykkedes med vores iværksætteri.

Hvis du har lyst kan vi mødes og snakke det igennem fra hver vores synspunkt - jeg vil gerne favne bredt, men ønsker kun "den lille" iværksætter i dette kontor fællesskab. På den måde kan konceptet gøres skarpt og målrettet, og jeg tror på at vi lettere kan trække ude fra kommende ekspertise til, da vi er potentielle kunder (revisorer, advokater og hvad vi ellers har brug for), samtidig med at vi kan dele erfaringer omkring de udfordringer vi alle uundgåeligt render i.

Jeg har allerede et bud på en meget kompetent og "ung i sproget" advokat, som jeg er meget overbevist om, at vi kan trække på - f.eks. ved mindre "foredrag", som kunne være om de juridiske forhold ved opstart af virksomhed og meget andet.

Jeg har også flere bud på marketings folk og en forretnings udvikler, som jeg også tror på vi kan trække til, samt en relation til erhvervSilkeborg og Silkeborg Kommune, hvis det bliver aktuelt :-)

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg synes også, at konceptet med, at det er "fritids" iværksætteren - som du så fint beskriver det, der er målgruppen, er rigtig fedt.

Jeg ville da helt sikker også kunne få glæde af det, da man ofte har brug for, at komme lidt væk hjemme fra sit eget skrivebord, og ud i blandt andre kreative hoveder.

Uanset om jeg har brug for en skrivebordsplads eller ej, så så vil jeg gerne deltage i projektet. Og hvis prisen er rigtig, så vil jeg da ikke udelukke at jeg slæder skrivebordet med :-)

Men hvis der kommer nogle flere ombord, så er jeg frisk på at mødes til en snak om det.

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Det lyder godt :-)

Lad os se hvordan det udvikler sig, og del gerne linket til denne tråd iblandt dine lokale iværksætter kontakter...

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder spændende Thomas og kunne godt være noget jeg kunne overveje selv at deltage aktivt i - altså have en arbejdsplads der. Kommer lidt an på omstændighederne naturligvis. I forhold til det sociale aspekt, så nyder jeg rigtig meget at arbejde hos mine kunder men jeg har også behov for at kunne trække mig tilbage engang imellem og få ro på "mit eget kontor" uden forstyrrelser fra andre, så jeg var muligvis mere tændt på en "basisaftale" hvor jeg kom og gik og så kunne det være at jeg var der halvdelen af tiden, hvilket husleje og andre omkostninger i givet fald skulle afspejle. Jeg tror ikke at det ville blive et problem i praksis og det skal mest af alt ses som et input til konceptualiseringen.

Der er flere tiltag igang i øjeblikket, som kunne bindes op på dette... Ud over eksisterende muligheder, så arbejder Opfinderfabrikken på at etablere sig i et fysisk lokale. Opfinderfabrikken er private, der brænder for opfinderi, nørderi med ideer og i den dur, og som gerne vil have et sted, hvor de kan komme og gå, sparre med hinanden, høre oplæg i fællesskab osv. Der er forskellige ambitioner med hensyn til hobby kontra at lægge grundstenene til en egentlig virksomhed, forestiller jeg mig. Derudover er der drøftelser om Campus Silkeborg - et helt nybygget fysisk miljø, hvor jeg sagtens kunne se dette ligge. Jeg ved godt at der er mange tomme lokaler og der kunne man sagtens starte (og måske blive), men Campus Silkeborg bliver bygget "fra bunden" med læring/vidensudvikling og kreativitet som nogle af de centrale grundsten, hvor der er tænkt cafe, friluftsscene m.v. ind og det kunne blive rigtig fedt i denne sammenhæng!

Jeg følger med... ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen

Mange tak for dit indlæg, og dine tanker/idéer - meget brugbart :-)

God idé med en "basis aftale" - måske også relevant for dig Daniel...?

Et antal borde kan stå til rådighed for "basis aftale" iværksættere, som så kommer og går som det passer dem...

Du må jo også meget gerne dele linket til denne tråd iblandt dine lokale iværksætter kontakter ;-)

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Thomas

- er lige faldet over din posting, fordi jeg selv er fra Silkeborg, oprindeligt :-)

- ... har ikke lige en flok iværksættere til at befolke et kreativt kontorfællesskab - men, kan måske alligevel bidrage på anden vis

- du er velkommen til at  join´e os på ´Digital E45/DK´ - og re-poste dit opslag der, hvor du finder en del dygtige og kompetente folk i det østjyske :-)

-- http://www.linkedin.com/groups/Digital-E45-DK-Digital-Business-4511658

- og, til dig og de andre bidragsydere i tråden - så skal jeg gerne bidrage til at sprede budskabet omkring de nye tiltag i mine netværk og i mine forums, når det kommer så langt at der er noget der skal ´ud i verden´ :-)

hilsner

dann s.

Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende. Jeg er frisk på at deltage i et møde om idéen 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Dann: Tak, jeg har smidt den på Linkedin :-)

Jesper: Det lyder godt :-)

Passioneret iværksætter...
Side 1 ud af 6 (58 indlæg)