Jeg har nu en video på Youtube . Eller ja den er lavet på 10 min i Windows og kan jo dårlig kaldes en video . Men hoved pointen er om det er link Building jeg forbedre ved at gøre sådan. Har linket til videoen fra min hjemmeside og i videoen er der link til min hjemmeside . Hvor vigtig er Youtube egentlig i seo sammenhæng??? |
expert-polering:Jeg har nu en video på Youtube . Eller ja den er lavet på 10 min i Windows og kan jo dårlig kaldes en video . Men hoved pointen er om det er link Building jeg forbedre ved at gøre sådan. Har linket til videoen fra min hjemmeside og i videoen er der link til min hjemmeside.
Når din video ikke er noget værd, er det op af bakke for den. Hoster du din video på YouTube, vil Google (og dermed også YouTube) hurtigt se at folk ikke ser din video færdig, ikke linker til den, ikke deler den på sociale medier og ikke indlejrer videoen. Dermed vil de ikke tillægge videoen noget særlig værdi, og dermed ikke ranke den højt. Dermed går du glip af den relevante trafik som du ellers ville kunne have fået, og eventuelle indirekte links som du ville få som følge af din video.
Hoster du derimod videoen selv, uden at give mulighed for at indlejre videoen, skal du omvendt heller ikke forvente, at folk vil linke direkte til din hjemmeside, så folk kan se videoen. Alt i alt er fordelene ved at publicere dårlige videoer derfor minimale på kort sigt, og endnu mindre fordelagtige på lang sigt.
Mit råd er derfor, at du tager den tid som det tager at lave nogle rigtige videoer med rigtigt indhold, som folk faktisk kan bruge til noget. Det tager selvfølgelig lidt længere tid, men giver omvendt meget mere mening på såvel kort som lang sigt.
expert-polering:Hvor vigtig er Youtube egentlig i seo sammenhæng???
Video er godt indhold og et rigtigt effektivt medie hvis det bruges rigtigt. Godt indhold har aldrig været vigtigere, og bliver næppe mindre vigtigt på sigt. Er du ude efter en mere dybdegående forklaring, så se min blogpost om videoer og søgemaskineoptimering, som for tiden er nomineret til en SEMAward.
- Emil