Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken sats ved multimedieskat 2012

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg er ved at lave årsregnskab for min enkeltmandsvirksomhed for 2012. Jeg købte noget edbudstyr i 2010/11 under multimedieskatteordningen, og skal følgelig (fortsat) betale multimedieskat i 2012.

Men hvilken sats skal jeg bruge? 3000 kr, som den var for multimedieskatten i 2011 (og før), eller er det den nye sats på 2500 kr (fri telefon/internet), som blev indført i 2012?

Jf denne side: http://website.willis.dk/nyheder-p2/nyheder/afskaffelsen-af-multimedieskatten-er-vedtaget ligner det, at jeg skal bruge satsen på 2500 kr; men jeg synes, at det lyder underligt, at jeg pludselig skal slippe billigere ;-) Kan det passe?

Mvh

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58

Du skal bruge satsen på 2500 men kun hvis du har fri telefon. Der er ikke længere skat på andre multimedier, helt uafhængigt af købsdato, så 2500 for fri telefon
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 11:19
Der er ikke længere skat på andre multimedier, helt uafhængigt af købsdato
Hvis man købte en pc i december 2011 under den daværende multimedieskatteordning skal man svjv betale multimedieskat til og med november 2014. Også selvom man ikke har fri telefon og/eller internet. Mit spørgsmål er så bare om satsen er 2500 kr eller 3000 kr i 2012.. Mvh Michael
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17

Det er helt nyt for mig, at man skal betale multimedieskat i - hvad du vel her beskriver som 3 år fra købet - uanset at multimedieskatten er afskaffet. Det lyder mystisk, at hvis man købte i dec 2011 så betaler man multimedieskat i 2013 og til dec 2014 (3 år) - men købte man i januar 2012 betaler man ikke - så det er nyt for mig det der og lyder MYSTISK.

Der er kyndigere økonomifolk herinde som må kunne svare - men hvor har du oplysningen fra? Har du ringet og talt med skat eller hvordan?

For at lokke dem på banen må du måske lave ny tråd med en sigende overskrift ex: Skat siger jeg skal betale multimedieskat til nov 2014 - det burde tricke nogle svar

Forstår heller ikke den med også selvom man ikke har fri telefon OG ELLER INTERNET - for internet giver heller ikke multimedieskat længere?

vh

Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 13:03

Det lyder mystisk, at hvis man købte i dec 2011 så betaler man multimedieskat i 2013 og til dec 2014 (3 år) - men købte man i januar 2012 betaler man ikke - så det er nyt for mig det der og lyder MYSTISK.

Der er tale om en overgangsordning, så det burde ikke være så mystisk.

Fra januar 2012 kan du jo netop IKKE trække den private andel af PC'en fra. Det kunne man før mod at betale multimedieskat.

Cookie:
Forstår heller ikke den med også selvom man ikke har fri telefon OG ELLER INTERNET - for internet giver heller ikke multimedieskat længere?

Internet kan trigge "skat af fri telefon" jf skat:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145

hvis internetforbindelse IKKE kan bruges til at logge på virksomhedens net. Hvordan man skal forholde sig som enkeltmandsvirksomhed synes jeg så ikke er helt klart..

Af samme side fremgår det også, at satsen fra 2012 er 2500.

Så den vælger jeg at bruge med god samvittighed :-)

Mvh

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28

Det er et gammelt link - Multimedie skat for computer og IT er afskaffet fra 2012 men afløst af skat på telefon og du gør helt Ok med de 2.500 kr fra 2012 og frem for telefonen

internet er frit hvis du har personlig virksomhed du driver hjemmefra - det andet med at logge på virksomhedens net var hvis en arbejdsgiver stillede internet til rådighed men som jeg forstår dig, er det jo en virksomhed du driver hjemmefra og den bruger internet uden du skal skatte af det og du må bruge det privat så meget du vil

Det maksimale er 2.500 også for ansatte der har fri telefon og frit internet stillet til rådighed uden adgang til firma netværket - her lidt nyere link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970&vId=0&search=fri%A4telefon 

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)