Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. leverandør og import af spiritus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med planer om at åbne en vin -og spiritusforretning, og er kommet i tvivl om, hvordan jeg køber mine produkter. 

For det første har jeg i det hele taget svært ved at finde en god dansk leverandør, så hvis der nogle, som kender til sådan en, ville jeg være glad for at høre mere om dette.

For det andet vil jeg også selv importere nogle produkter og blive leverandør, men er i tvivl om, hvordan proceduren er? Skal jeg finde en agent eller skal jeg selv kontakte producenten, og i så fald hvordan?

Derudover er jeg i tvivl om det overhovedet kan betale sig at importere spiritus, for har læst om store udgifter samt høje skatter. Er det sandt? 

Håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Hansen03 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:14
Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 10:07

Mange tak Ravn,

Det var nogle gode linksleverandører i Danmark som du gav mig. Lige hvad jeg søgte efter

Men det vil altså sige, at hvis man har fundet et nyt spiritusmærke fra f.eks. USA eller en vin fra Frankrig, så kan man ikke importere den uden at betale for en sikkerhedsstillelse på 250.000 kr. Er det korrekt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:21

Hansen03:

Men det vil altså sige, at hvis man har fundet et nyt spiritusmærke fra f.eks. USA eller en vin fra Frankrig, så kan man ikke importere den uden at betale for en sikkerhedsstillelse på 250.000 kr. Er det korrekt?

Mig bekendt så er det kun ved spiritus at der kræves en sikkerhedsstillelse.  Du kan læse mere i SKATs vejledning om punkafgifter.

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 10:32

Om der er forskel på øl-import og spiritus-import ved jeg ikke.

Men hvis der importeres øl, så kan du også afregne afgiften, når du modtager varerne. Altså umiddelbart efter de kommer til landet (der skal indberettes til SKAT én gang pr. måned). Jeg er i hvert fald ikke blevet mødt med krav om at stille 250k i sikkerhed, men for mig drejer det sig også om relativt beskedne mængder.

Igen uden at kende reglerne indgående, så tror jeg der er forskel på om du er registreret som varemodtager eller oplagshaver. Er du oplagshaver skal afgiften først betales når varen sælges videre, her giver det fin mening at skulle stille sikkerhed.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 16:40

Mange tak for jeres svar.

Men vil gerne høre om I så også ved, hvad der er det normale. Betaler spiritusforhandlerne de 250.000 kr, så de kan importere frit fra udlandet eller handler de så bare indbyrdes med hinanden, altså køber hinandens produkter? 

Jeg undrer mig nemlig stadig over, hvordan de får et sjældent mærke i hus. Så må de jo have betalt en sikkerhedsstillelse?

Går ud fra at man også skal betale, når leverandøren er udenlandsk, eller er det kun, når man selv importerer

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:20

Det køber vel normalt fra de grosister der er på det danske markedet.  Generelt skal man jo hjemtage en del vare for at transporten bliver fordelagtigt.

Tilmeldt 8. Jan 13
Skrevet kl. 12:21

Hej,

VIlle høre du/I kan fortælle mig om fordelene og ulemperne ved at være enten varemodtager eller oplagshaver, og hvad er det mest almindelige for en spiritusforretning at være registreret som, når han selv er leverandør?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)