Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af soya-baserede fødevareprodukter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Fra  BerMose Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Min virksomhed undersøger mulighederne for at starte en produktion af soya-baserede produkter (soyamælk, soya yoghurt, tofu/kød-substitut, soya kage, soya mel) i udlandet til det lokale marked.

Dog er min know how om selve produktions-processen relativ begrænset. 

Derfor vil jeg høre om nogen herinde, som arbejder med disse processor eller har kontakter i netværket, som producerer soya baserede produkter? Det ville  være en stor hjælp.

Det er primært på et industrielt niveau, at det har interesse, men jeg vil også meget gerne høre fra nogen, som har erfaring fra produktion på en mindre skala.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12870
Skrevet kl. 08:35

hej

Prøv at kontakte nogle af de store industri forhandlere af soya, de burde kunne hjælpe dig videre.

Tilmeldt 8. Jan 13
Fra  BerMose Skrevet kl. 00:43

Hej Ravn

Tak for dit svar. De virksomheder som jeg har talt med i Danmark får produceret deres produkter i f.eks. Tyskland og Belgien, men under eget navn.

Selvom jeg gerne vil tale med udenlandske producenter, ville det i den indledende fase være mere praktisk, hvis jeg kunne have en dialog med en dansk virksomhed, så man evt. kunne arrangere et virksomhedsbesøg og se hvordan de arbejder. 

Et samarbejde med en dansk virksomhed vil også kunne give visse fordele i forbindelse med finansiering i udlandet (Danida mv.).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12870
Skrevet kl. 08:22

Hej BerMose

jeg kan sagtens følge dig i at du ønsker en dansk virksomhed, men spørgsmålet er jo om der overhoved er nogen som producere soya produkter i dk.  Prøv evt. at ring til Teknologisk inst. fødevareafdeling de burde da vide lidt mere.  Alternativ kan grovvareselskabet DLG måske hjælpe dig videre.

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 8. Jan 13
Fra  BerMose Skrevet kl. 11:31

Hej Ravn

Tak for super input.

Jeg vil straks tage kontakt til dem.

Mvh

BerMose

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)