Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordring/kørselsgodtgørelse for arbejde hos kundes kunde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. I 2012 udførte jeg arbejde hos en af virksomhed A's kunde i København og selv har jeg adresse i Aalborg.

Alt arbejde blev udført på virksomhed A's kundes adresse i København, og mine transportudgifter blev betalt af virksomhed A - jeg har ingen transportudgifter haft i denne forbindelse.

Mit spørgsmål er: Er jeg berettiget til erhvervsmæssigt kørselsfradrag, selvom virksomhed A (dem jeg fakturerer) har sørget for at få mig transporteret frem/tilbage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41

Nej enten eller - har de stået for transporten så er der ikke noget at hente- Har du selv kørt i egen bil så kan de betale dig statens takster og du kunne trække det fra/ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 09
Skrevet kl. 21:47

Tak for det hurtige svar.

Hvis jeg selv havde holdt alle transportudgifter, kunne jeg så vælge mellem at trække dem fra i regnskabet, eller vælge erhvervsmæssig kørselsgodtgørelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14

som selvstændig ville du trække dem fra i regnskabet - men det er jo lidt samme sag - du ville fakturere pengene til din kunde og så fradrage dem i dit regnskab som en flytning til mellemregning som udgift transport og så er beløbet jo skattefrit for dig

Man må kun udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til ansatte, så derfor :)

vh

Tilmeldt 6. Dec 09
Skrevet kl. 22:20

Yes, det forstår jeg :-)

Men jeg læser på dette linkhttp://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse_selvstaendige.htm 

Jeg falder ind under kategori A. 

"udgifterne til erhvervsmæssig transport vil kunne trækkes fra med standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse i den personlige indkomst." 

Men det kan jeg så ikke, fordi min "arbejdsgiver" allerede har trukket de reelle udgifter fra? Det fremgår jo ikke af mit regnskab, og jeg kan jo være ligeglad med hvordan de har finansieret transporten. Principielt kunne det være flybilletter betalt med deres opsparede bonuspoint i flyselskabet - hvad ved jeg.

Har jeg misforstået noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

Du skal jo har kørt i din bil for at kunne fratrække de 3,82 og her har du vel ikke kørt i bil og ført kørebog til bevis men været transporteret af kunden

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)