Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor slår jeg et SE nummer op henne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 2 firmaer som enkeltmandsfirma og dermed har jeg et CVR nummer og så et SE nummer på firma nummer 2.

Men hvor kan jeg slå SE nummeret op henne?

CVR.dk kommer ikke frem med noget på mit SE nummer.
Det er oprettet i SKAT og jeg har da også mit registreringsbevis.

Er der mon nogen, der kan hjælpe?

SE nummeret er 3348 1578 og firmaet hedder Bella Borsa. (CVR nummeret er 3042 6991)

Mit problem er, at jeg frygter at Nets vil afvise min ansøgning til indløsningsaftale (og der er ikke rigtig tid til, at det må tage ret lang tid, så det skulle gerne gå i gennem uden problemer første gang...), hvis de ikke kan finde mit firma noget sted på SE nummeret. Og jeg kan vel ikke bare indtaste mit CVR nummer, da det så er et andet firma, de finder end det jeg ansøger med.

Og jeg kan vel ikke ansøge med mit firma nummer 1 (som har CVR nummeret), for så passer det ikke med firmaet, som webshoppen hører til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31

I princip har du kun 1 firma som er det max man kan have som personlig virksomhed. Du har så på det to SE numre  så jeg kan ikke tro andet end nets aftalen skal laves via dit faktiske CVR som er samme firma - Et SE nummer er blot et undernummer, hvor jeg mener du skal lave separate regnskaber, men Nets vil vist næppe kunne identificere dig ved dit SE nummer, men kun med CVR nummer  måske med SE nummer angivet også

Der må være nogen herinde der ved, om man kan lave NETS aftale alene med et SE nummer, jeg ville tro det krævede CVR nummeret

Har du ikke hver sin bank konto til de to SE, så du i den ene NETS aftale laver den med transportfirmaets bankkonto og i det andet SE laver den med Bella Borsa bankkontoen - men begge ud fra samme CVR - det ville for mig være den hurtige løsning, men ellers vent på klogere høvederSmile

Ellers ring til NETS i morgen tidligt hvis det haster

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:32

Så vidt jeg lige ved kan man kun have et enkeltmandsfirma / cvr-nr og alle "firmaer" derunder registreres under samme cvr-nr med flere branchekoder tilknyttet.

Du kan opgive dit cpr-nr sammen med dit se-nummer.

Men der skal nok komme mere sikre debattører på banen, som f.eks. cookie.

EDIT: se han var der allerede... mens jeg skrev

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:36

Tak for det Cookie og Deleuran.

Men et eller andet sted på nettet må man vel kunne se, hvem "Bella Borsa" er.

Det nytter jo ikke noget, at jeg opgiver mit CVR nummer i forretningsøjemed, når jeg handler som Bella Borsa, hvis folk så får mit transportfirma, når de slår CVR nummeret op.

Jeg skal ikke bruge Nets til noget i forbindelse med min transportvirksomhed. Det er min nye webshop (som hører til Bella Borsa), der skal have en indløsningsaftale med Nets. Og jo, Bella Borsa har naturligvis sin egen erhvervskonto - og transportvirksomheden en anden. :)

Men ja, jeg må ringe til Nets i morgen tidlig og stille mig i telefonkø som nummer 17 igen. Forsøgte et par gange tidligere i dag mens jeg var ude og køre, men jeg nåede aldrig i gennem mellem mine kunder. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:49

I see...

Nå, men det er formentlig ikke første gang, Nets er stået i den situation, så de ved forhåbentlig, hvordan jeg kringler den. Så må jeg jo tage fri i morgen (fordelen ved at være selvstændig, hehe), så jeg kan nå i gennem telefonkøen.

Tak for hjælpen, John. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)