Hej Aminoer. Nu har jeg "Gud-hjælpe-mig" endnu et Affiiiate-relateret spørgsmål. :-) Jeg lancerer et Amerikansk Affiliate-website indenfor en ugestid, men lige her på falderebet har jeg fået lidt kolde fødder ang. en feature, som i den grad har givet mig hovedpine. Min problemstilling drejer sig om købsknapperne i forbindelse med produktanmeldelserne. Som nævnt er siden amerikansk, men der vil med tiden højst sandsynligt også komme besøgende fra Canada, England, Australien, m.m. Derfor valgte jeg oprindeligt at sætte følgende købsknapper ind: Amazon.com, Amazon.ca. og Amazon.uk (plus iTunes) Dét gjorde jeg for at "tage den besøgende/potentielle kunde i hånden" og gøre det så let og overskueligt for vedkommende som overhovedet muligt. Jeg vil jo helst ikke risikere, at en englænder klikker ud af min amerikanske side og ind på Amazon.uk. For at jeg skal få noget ud af salget, skal salget jo foregå igennem min side. :-) Men så mange købslinks ser lidt "anmasende" ud (og det ser bestemt heller ikke særlig pænt ud). Jeg ved, at Amazon har et plug-in, således, at man kan indsætte en købsknap, der bare hedder "Buy from Amazon", hvorefter man ledes ind til det Amazon-website, der er mest relevant for en, alt efter nationalitet. Det, jeg bare frygter, er, at nogen/mange ikke vil klikke på en købsknap, der ikke indikerer, at man (eksempelvis) som englænder vil blive ledt ind på Amazon.uk? Hvad nu hvis englænderen tror, at han eller hun vil blive ført direkte til den amerikanske Amazon og derfor slet ikke gider at klikke på knappen? Jeg kan simpelthen ikke "regne den ud". Men hvad ville du gøre? Én knap, der afkoder hvor i verden den besøgende befinder sig, eller flere knapper, der tydeligt viser den besøgende, hvor han/hun kommer til at handle? Jeg ville virkelig sætte pris på al input, da det føles som om, at den her problemstilling har trukket alle mine tænder ud :-) De bedste hilsner Thomas |
Volt & Volume:Nu har jeg "Gud-hjælpe-mig" endnu et Affiiiate-relateret spørgsmål. :-)
Hvis det er Ham der skal hjælpe dig, så har du postet det forkerte sted. Det spørgsmål hører hjemme i din aftenbøn :-)
Sorry, ku' ikk' la' vær'
/Brian