Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To mand som skal starte virksomhed - hvilken virksomhedstype?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to mand, som skal starte virksomhed sammen. Vi har ingen betydelig kapital at skyde ind, så det skal ikke være  ApS eller A/S

Jeg er i tvivl om, om vi skal oprette et interessentskab eller en enkelmandsvirksomhed?

Vores virksomhed designer møbler, som vi får produceret i Polen.

Mvh

Christian 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:03

Så vil det smarteste være et interessentskab da kun en af jer kan stå som ejere af en enkeltmandselskab ( i så fald skal den anden være lønmodtager og det er for administrativt besværligt) Så du gave selv svaret på dit spørgsmål :-)

Held og lykke med det.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Hej,

Hvis i designer møbler som bliver produceret i Polen, så vil i vel højst sandsynligt også komme til at bruge mere end kr. 80.000? I så fald er det bedre at starte et ApS :-)

Mvh. Joachim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Jeg har også svært ved at se man kan producere møbler i polen uden en kapital på 80.000 som jo gerne må bruges til at købe møblerne for så værdien står i møbler i stedet for aps kapital. 

Vælger i I/S er i personligt solidarisk ansvarlige = kreditorer kan tage pengene fra den af jer det er lettest at tage dem fra, og så må I selv ordne det indbyrdes

Uanset om I vælger ApS eller I/S skal I ha en meget klar aftale mellem jer - på skrift om alt. Hvem bestemmer hvad, hvem må bruge penge fra kontoen og over et vist beløb, måske I begge skal underskrive, hvem arbejder med hvad og hvordan deles overskud eller hvordan hæver i personligt fra virksomheden - OG hvad hvis I bliver uenige og den ene vil ud - hvordan kommer han det, skal han sælge sin del til den anden og hvordan beregnes pris og alt muligt andet. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:48
Hej Christian
Jeg vil umiddelbart sige et ApS.
Men kommer jo an på flere ting.
I januar udgivelsen af iværksættermagasinet Start Op www.startopmagasinet.dk er der en oversigt over de forskelllige muligheder og fordelene ved at vælge de enkelte virksomhedsformer.
Håber det kan hjælpe.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 16:15

Hey..

Regeringen barsler med en ny selskabsform ved navnet IVS..

Det lyder som den rigtige løsning for mange, da den både afdækker ansvarsforhold (som I/S f.eks. ikke gør) og så forventes det blot at koste 1,- kr. Jeg tror nok der har været mere om dette her på Amino også, men ellers er der lige et link her fra PWC som skriver lidt om lovdelen..

Der var høringsfrist allerede her den 25/1 og forslaget forventes besluttet i feb... 

http://www.pwc.dk/da_DK/dk/nyt/finance/regnskab/assets/andringer-selskabsloven-jan-2013.pdf

God fornøjelse,

Morten 

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42

Men IVS bliver vel først muligt fra 1/1-2014 troede jeg. Desuden mener jeg stadigt, at et IVS med kun 1 kr i alle fald vil få meget hårde tider med kreditgivning - hvis jeg var polsk møbelfabrikant der skulle levere til et selskab med begrænset ansvar og kapital på 1 kr, ville jeg ikke sætte saven i træet før alt var forhåndsbetalt.

En virksomhed der designer møbler og lader egne møbler fremstille, har jeg stadigt svært ved at se fungere, selv med et kapitalgrundlag på 80.000 kr må jeg sige?

Det lyder herligt med nye designermøbler og den slags sætter kulør på hverdagen, så tak til de der kan og tør, men jeg troede og tror, det kræver et kapitalgrundlag på laaaangt over de 80t

Alternativet, hvis nogen skal låne ud til det - eller være finansiel bagmand er givet, at det ikke bliver som lån til et IVS (og nok heller ikke en gang til et ApS) uden at de der står bag personligt garanterer fuldt ud som selvskyldnerkautionister, og så beskytter selskabet jo ikke der.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:57
Hvis IVS bliver muligt i nærmeste fremtid vil jeg naturligvis anbefale jer som start at lave sådan selskab i stedet for alm ApS. Men går der længere tid før det vedtages og træder i kræft er det bare at starte ApS op hvis i skal starte op nu og her.
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cookie,

Jeg er helt enig i dine betragtninger - havde ikke lige bemærket hvornår selskabsform starter.. :-(

OG

Jeg har i næsten alle tråde jeg har deltaget i her på Amino anbefalet Aps - da jeg synes risikoen ved at være I/S eller personligt ejet selskaber er ALT for stor.. 
Jeg er også overbevist om at IVS hellere ikke kan bruges til banklån og anden ekstern finansiering, men i et kunde/leverandør forhold vil IVS have den fordel at der formodentlig
kommer samme krav til regnskabstal/offentliggørelse som med Aps og derfor lettere at vurdere og der er formodentlig masser af kunde/leverandørforhold i personlige selskaber
 og I/S'er som idag kan få kredit fra deres faste samarbejdspartnere - SÅ det vil helt sikkert være en fordel for begge parter - tænker jeg :-)

Jeg vil dog blot anbefale alle selvstændige at blive Aps eller A/S - få så høj egenkapital og likviditet som mulig, så man slipper helt for banker - de har snart udspillet deres
rolle og jeg tror at der kommer nye spillere på markedet - og det bliver spændende - endda MEGET spændende...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)