Vores tidligere revisor fik ikke indleveret vores selvangivelser til Skat rettidigt, og vi er blevet påført et skattetillæg på 2x5000 kroner. Det mener vi er revisors ansvar, og at han derfor bør dække de 10.000 kroner, men han reagerer ikke på vores henvendelser.
Min tålmodighed er slut, så nu vil vi gå rettens vej via en småsagsproces.
Jeg kunne dog godt tænke mig at høre andres vurdering af sagen og evt tips. Har vi overhovedet en sag, og er der evt andre fremgangsmåder end ovenstående?
Det vil jeg også mene, men måske skulle du sende ham et frivillig forlig med en afdragsordning, det kan være at det er en af årsagerne til han ikke svarer, han har måske nogle private problemer og så tror jeg ikke han har penge.
I det hele taget så ville jeg opsøge ham for at finde ud af om han er syg eller hvad der er sket.
At bruge penge på advokat tror jeg er spild af penge, beløbet er for lille, så det æder sig hurtigt op i udgifter som du nok ikke får dækket.
Vi har sendt et anbefalet brev til ham, som er registreret som modtaget. Derudover flere emails. Jeg ville absolut acceptere en aftale (og det ved han), men han svarer altså ikke på vores henvendelser. Ej heller på vores nuværende revisors henvendelser.
Revisornævnet kan ikke bruges, da han ikke er registreret revisor eller statsautoriseret revisor.
De første bøder for for sent indleveret selvangivelser blev fratrukket hans honorar. Det er gjort med hans eget samtykke og kan dokumenteres i emails. Desværre er der ikke flere regninger af fratrække fra, da vi af indlysende årsager har skiftet revisor, så derfor må vi (vel) gå rettens vej.
Vil dog selvfølgelig helst undgå at bruge tid og penge på det, men jeg bliver voldsomt provokeret af bare at blive ignoreret.
Det vil ikke holde i retten i hvertfald og kommer af det ultimativt altid er bestyrelsen/ ledelse der har ansvaret for indberetningen, uagtet denne opgave er videregivet til revisor.
Vi er nede i en beløbsmæssig størrelsesorden hvor sådanne ting normalt vil kunne afklares mellem revisor og kunde og hvis ikke kan I gå til revisortilsynet forudsat at vi taler om en godkendt revisor. Men inden da bør man lige overveje om der ligger særlige forhold bag. Har revisor fået materialet så sent at han/hun ikke har været i stand til at aflevere til tiden. Har I haft restancer hos vedkommende som gør at vedkommende ikke har afleveret selvangivelsen etc.