Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annonce på blog bør koste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en efterhånden ret besøgt blog (80.000 page loads om måneden ca. 50% er unikke). Jeg blogger om design og interiør (boligblog) Jeg vil gerne tilbyde annoncering, så jeg kan tjene lidt penge på mit store arbejde. Jeg har ca. to indlæg om dagen, og en ret aktiv Facebook side med over 1600 følgere. Jeg mener jeg er en ret god ambassadør for en del bolig og livsstils mærker.

jeg ville gerne have at firmaerne betaler pr. visninger, jeg forstiller mig pr. 1000 visning. Hvad skal sådan noget koste? Jeg havde tænkt på 75 kr. pr. 1000 visning, er det realistisk? Man kunne evt. lavet et loft på 80.000 visninger?

Jeg vil meget gerne høre fra folk som kender prissætninger osv.

1000 tak.

Mange hilsner

Malene

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:12

Når du vil sælge annonceplads pr. 1.000 visninger, kaldes det CPM. CPM 75 (75,- kroner pr. tusind visning) lyder meget højt i mine ører.
Men der er enkelte sider derude som kan bære det - De fleste kan dog ikke.
Men jeg vil anbefale dig at lægge ud med CPA annoncer (affiliate).
Efter en måned eller to, vil du hurtigt kunne regne ud hvor høj en CPM du vil kunne forlange.
Jeg håber det giver mening :)

Mvh.
Janus

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janus Beck Christensen:
Når du vil sælge annonceplads pr. 1.000 visninger, kaldes det CPM. CPM 75 (75,- kroner pr. tusind visning) lyder meget højt i mine ører.

Det er jeg ikke enig i.. mener at en CPM på 75,- er ganske fornuftig ja faktisk kunne du godt sætte den på 100 til 120. 

Det er vigtigt at sammenligne CPM priserne fra de forskellige sites korrekt. 
Du kan eksempelvis ikke sammenligne et bredt site som ekstrabladet, med en niche site som en mode blog.

Hvorfor ikke?
Fordi ekstrabladet har utrolig mange forskellige besøgende. Sælger du hundefoder så er din målgruppe naturligvis folk med hund. 

Af 100% besøgnede på ekstrabladet, er der måske 10% der har hund = din målgruppe.
Køber du et banner på en hjemmeside kun for hunde, ja så er 100% = din målgruppe.

Din modeblog har dermed lavet en grov sortering af de besøgende på forhånd. 

Dernæst kommer kvaliteten af indhold og follows via facebook. dvs er det attraktivt for en annoncør at være på din blog i forhold til indhold + målgruppe.

Dernæst kommer evnen til at sælge sine annoncer. 
Det er ikke alle der kan, vil eller har lyst til at lave kold kanvas.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:50

Daniel: Du behøver heldigvis ikke at være enig;) Det er trods alt i mine ører det lyder højt.

Men hvis du kan sælge annoncepladser til CPM120, til kunder der har en god ROI på det - Jamen så fedt for dig :)

Jeg kan bare ikke lige kome i tanke om en kunde der kan have break even på det.

Og i og med at trådstarter var i tvivl, så anbefaler jeg at hun starter ud med en CPA aftale, så der kan komme noget brugbar data. For bare fordi at et konkurrende website tager én pris, er det ikke ensbetydende med at man skal tage den samme.
Tænk nu hvis dataen viser at trådstarters CTA og konverteringgrad er så høj, at hun fint kan tage CPM200 - Ja så ville det være surt bare at have fulgt de andre :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 00:27

Helt enig i at vi alle ikke kan være enige altid :-)

CPA kampagner kan være en god løsning & være med til at give noget form for data. Dog skal denne data tages med et forbehold da mange forskellige faktorer spiller ind i forhold til hvordan kampagnen performer i forhold til ROI, konverteringsgrad, CPA osv..

Eksempelvis:

- Banner relevans i forhold til site & målgruppe
- Banner design
- Banner placering(er)
- Banner antal, str & kombination
- Blog opbygning, indhold & navigation

Køres der et banner for strømper på en blog om bælter, vil du sandsynligvis få en anden CPA end et banner for bælter.

Svaret til trådstarter for mit vedkommende er, at du har medindflydelse på dit CPM alt efter tidligere nævnte punkter . Alternativt kan du vælge en CPA løsning der ikke kræver salg, men til gengæld med lidt større risiko for ikke at blive betalt lige så godt for din promovering af diverse bannere..

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:40

Det lyder helt VILDT dyrt i mine ører. Altså så skal det jo være sindsygt relevant og dine besøgere skal være mere end bare lige gode. Jeg ved godt det er måske et forkert eksempel, men på facebook betaler jeg pt. under 2 kroner per 1000 views. Skulle jeg lægge sponsored stories ud, ville det koste i omegnen af 4 kroner per 1000 views. 

Jeg ved godt at relevansen er dårligere på facebook, men der er godt nok langt fra 2-4 kroner op til 75 kr per 1000 views. 

Måske kan nogle med lidt erfaring I CPM byde ind med hvad gængse priser er nu om dage.

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 01:11

Du kan eksempelvis hente annoncepriser fra nogle af de store nyhedssites. 

Der vil du bl.a. kunne finde forskellige CPM priser ja helt op til kr. 477,- alt efter hvilken sektion der er tale om.
http://jpannonce.dk/priser_online.php 

Priserne varierer alt efter hvor niche mediet er..

Men som tidligere nævnt er der flere faktorer der spiller ind i forhold til prisfastsættelse.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 10:18

Må vi se din side?

Mvh Tobias.

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:51

Mange tak for svar og muligheder/løsninger.

Det er ret interessant at høre jeres forskellige synspunkter og jeres uenigheder som jo bekræftiger mig i at det er svært at prissætte. 

Grunden til at jeg fortrækker CPM er fordi mine læsere bliver disponeret for annoncen hvad enten de klikker eller ej:-). 

Jeg har et par spørgsmål til både Janus og Daniel.

Janus

Ved at vælge CPA, får man så penge pr klik? Jeg bliver lidt forvirret fordi du i samme forbindelse nævner Affiliate, og der får man jo kun en procetndel hvis "klikkeren" også køber?

HVordan vil regnestykket se ud? det regnestykke som skal fortælle mig hvor vidt det kan betale sig at vælg CPA frem for CPM?

DANIEL

Jeg er jo super glad for din besvarelse som bekræftiger mine egne teorier, nemlig at min side er en niche og segmenteret... meget fint endda. Dem der besøger min side er 100 % interesseret i indretning, design og interiør. Måler/betaler man CPM ud fra pageloads/antal hits? 

1000 tak for linket.

TOBIAS: Det må du da: Boligcious.com

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 11:04

Den er sku lækker! :) thumbs up! 

Mvh Tobias.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)