Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god idé?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er kommet på en ide, jeg selv synes lyder rimlig interessant. det store problem i det hele er blot, at jeg ikke ved om det er mig selv, der blot er for glad over at jeg er kommet på en ide, eller om der rent faktisk er muligt at jeg kan lege med tanken.

Selve min idé er at lave en hjemmeside, der minder meget om dba, men som udelukkende kun fokuserer på salg og køb af computere. - både stationære og bærbare.

I tænker garanteret "hvorfor gøre noget, dba allerede gør nu?" men der har jeg to grunde:
1. jeg vil lave en hjemmeside, som er visuelt flot og nem at finde rundt i med nemme kategorier (det er altid nemmere at skrive, I know)

2. jeg vil snakke med et finansieringsfirma, så folk kan købe en brugt computer med det samme, selvom de ikke har alle pengene på én gang, men stadig gør begge parter tilfredse.

Jeg håber i kan se om det er et no eller go, da jeg selv har svært ved at være objektiv med ideen

Smile 

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 22:06

JessJerltorp:

Hej Amino'er!

Jeg er kommet på en ide, jeg selv synes lyder rimlig interessant. det store problem i det hele er blot, at jeg ikke ved om det er mig selv, der blot er for glad over at jeg er kommet på en ide, eller om der rent faktisk er muligt at jeg kan lege med tanken.

Selve min idé er at lave en hjemmeside, der minder meget om dba, men som udelukkende kun fokuserer på salg og køb af computere. - både stationære og bærbare.

I tænker garanteret "hvorfor gøre noget, dba allerede gør nu?" men der har jeg to grunde:
1. jeg vil lave en hjemmeside, som er visuelt flot og nem at finde rundt i med nemme kategorier (det er altid nemmere at skrive, I know)

2. jeg vil snakke med et finansieringsfirma, så folk kan købe en brugt computer med det samme, selvom de ikke har alle pengene på én gang, men stadig gør begge parter tilfredse.

Jeg håber i kan se om det er et no eller go, da jeg selv har svært ved at være objektiv med ideen

Smile 

Jeg personlig synes det er en skide fin ide. Jeg har været på udkig efter noget ligne, men aldrig rigtig fundet den. Det kunne være fedt at få sådan en side, så kan man jo stole på den. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 02:57

Kunne garanteret godt virke.

Det kræver dog at du skiller dig ud fra dba, så din side har noget unikt og brugbart som dba ikke har.. Ellers vil det være for nemt at vælge dba frem for din side.

Men prøv at find nogle unikke features som kunne gavne målgruppen, og tænk over hvad du selv ville have gavn af hvis du skulle sælge/købe brugt.

Mvh Mathias

Mvh. Mathias

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Fra  Borg Consult Skrevet kl. 07:02

Jeg ved at hwt.dk har lavet noget lignende for deres medlemmer. Jeg er dog ikke klar over omfanget eller om det virkede.
Måske kan i teame op ?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 08:14

Hej Jess

Det er en idé med meget potentiale synes jeg, så hvis du selv brænder nok for det skal de helt sikkert lykkes dig. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du satser på dette projekt kan du ikke gøre det halvt, forstået på den måde at du er nødt til at sikre dig at den hjemmeside-løsning du får udviklet til dit projekt (som bestemt ikke vil være billigt) fra start af udstråler troværdighed og høj kvalitet. Det vil sandsynligvis blive en fiasko, hvis ikke du går all in fra start. 

Du skal i første omgang gennemtænke alle de trin brugeren skal igennem ved oprettelse af annoncer, hvordan flowet skal være for de købende fra de lander på din side og til hvordan de finder det endelige produkt. Jo mere detaljeret du kan levere en beskrivelse af dit site til en udvikler, des lettere vil det for det første være at kunne give dig en konkret pris og for det andet er du sikker på at aftalen indeholder nøjagtig hvad du forventer. 

Men igen, så synes jeg det er noget du godt kan satse på. Så held og lykke med det

De bedste hilsner
Kathrine, Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:03

Mange tak for svarene, de herre. jeg kan godt se, at det er noget jeg skal finpudse noget mere, og så skrive det ned, så jeg er sikker på at jeg får det hele med.

Hej Kathrine

Hvor mange penge regner du med cirka, at man skal punge ud i første omgang for at få virksomheden og hjemmesiden til at komme op at køre?
Jeg er nemlig studerende, så det med pengene kniber en del

Hilsen Jess 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:08

Hej Jess,

Hvis du blot er studerende, ingen i familien kan hjælpe dig, ingen investorer eller bank - så bliver det svært. Men prisen kommer jo helt an på, hvilke funktioner du vil have.

Det vil være bedst, hvis du laver siden således at den har de funktioner som er "need" og når det begynder at køre så kan du lave funktioner der er "nice"!

Hvis du vil have en mere præcis pris, så synes jeg du skal kontakte virksomheder som laver hjemmesider.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:48

Jeg ser et problem ved en side som den, og det er at få navnet til at sætte sig rigtigt fast hos brugerne. I modsætning til DBA som man bruger jævnligt (eller jeg gør i hvert fald), både til at tjekke priser på brugte ting, men også til at købe alt fra kameraer til campinggrej. En side kun med computere vil jeg bruge ca hvert 2-3 år når jeg overvejer at skifte den gamle computer ud, og så kan det være svært lige at huske hvad siden hed som jeg engang fandt, og hvor det var muligt at købe brugte computere.

Og det er efterhånden mange år siden jeg har købt en brugt computer, primært fordi det lader til at folk ikke mener at deres udstyr taber den store værdi. Der lader til at være en tradition for at fastsætte brugtprisen på baggrund af nypris minus nogle kroner afhængigt af hvor gammel den er, i stedet for at se på nuværende pris for noget tilsvarende og så trække nogle kroner fra den pris. Så de fleste steder synes jeg at man møder urealistisk høje brugtpriser, men kan du modvirke dette har du måske en chance. Det kunne f.eks. være ved at man indtaster computerens konfiguration og mærke, også kommer siden med et fornuftigt bud på en pris. Derved vil du måske kunne stjæle noget salg fra DBA på grund af de mere realistiske priser.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:57

Brugt computer ville jeg aldrig selv handle.

1. Nyprisen er efterhånden så lav på en "alm. " pc

2. Ingen garanti på det brugte

3. Ville aldrig sælge min egen med fortrolige opl. og al mulig anden data der ikke "rager" andre.

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Social Praksis Skrevet kl. 13:48

Jeg synes, det lyder som en god ide, hvis din kategorisering gør, at man får et bedre søgeresultat end på den blå avis. Fx. når jeg ser på brugt bil, så benytter jeg altid bilbasen først, fordi man her kan søge mere præcist og dermed bruger jeg mindre tid på det. Bagefter går jeg dog på den blå avis, for at sikre mig, at jeg har fået det hele med, men kun derfor. Jeg mener også, at bilbasen har annoncer i den blå avis, hvilket du jo også kunne have med dit.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)