Lad mig prøve igen. "Give Camping" er oplagt, fordi nogle af de højere tællende ranking factors bl.a. er keyword i url samt i firmanavn. Det samme er gældende for Lokation. Derudover er afstand fra loskationens centrum den højst scorede ranking factor. Man er derfor godt stillet ift. andre. Men man kan sagtens gøre andet end bare kigge på de helt basale og oplagte ting. Hvis man har et nogenlunde kendskab til Google og SEO, så er der nogle faktorer herfra man også kan bruge i sin lokale markedsføring. Igen i toppen blandt 90 ranking factors, er keyword i i title. Men det her er f.eks. allerbedst i dit mest lokale område. På Give Camping kan jeg se, at de er "nær Legoland Billund". "Camping Billund" er faktisk forholdsvis fremsøgt, men alligevel ligger Give Camping på side to, med placering D. Med det korrekte Google Places arbejde og Local SEO arbejde, kan man godt ligge på side 1., selvom man ikke er tættest på Billund, kan det godt lade sig gøre. Også uden snyd som falske adresser o.l Din Places side er også blevet din Google+ Local profil, på Google+. Her er alle Google produkter efterhånden lagt ind. Så det gælder om at være en del af det. Lokale søgninger bliver også vist herinde. Det er derfor også nærmest essentielt, at du har en aktiv Google+ profil, som er koblet til din hjemmeside. Selv youtube er blevet en del af din personlige Google+ profil. En profil du forøvrigt også kan linke til din hjemmeside. Det hele er egentlig rimelig overfladisk, men der er jo ikke grund til at give alle de små hemmelige tricks væk:) Til gengæld skriver I bare privat og så vil jeg gerne snakke med jer om tingene. Jeg er nu ikke så hemmelig og anonym igen:) God dag til alle! |
Det er bare en lidt kedelig indgangsvinkel at have til Google Places på forhånd, som nogle har herinde og faktisk i Danmark generelt. Det er stærkt undervurderet, sammen med Google+. Der er faktisk rigtig meget at lave på en standard Google+ profil, som ikke bare er udfyldelse af firmanavn, adresse osv.. Der ligger små tricks gemt i lokal markedsføring, selvfølgelig gør der det:) Og det er faktisk ikke engang hardcore SEO og besværlige koder.