Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp ang. min prestashop. Som overskriften fortæller, så ville jeg rigtig gerne vide, hvordan kan behandler restordre i prestashop.
Som det umiddelbart ser ud lige nu, så kan den ikke håndtere det. Min version er 1.3.1.1.
Mange tak for dit svar. Det var da træls at det kun kan lade sig gør i de nye versioner. Troede at der evt. var lavet et modul eller noget til det.
Har også overvejet flere gange, men synes ikke rigtig at der er nogen som har kunne give en fair pris på dette og jeg har jo også nogle funktioner som jeg har fået lavet til min version, som jeg også ønsker i den anden. og jeg ved ikke hvor meget der skal laves om, hvis man vælger at opgradere?
Mit problem helt generelt er, når jeg modtager en ordre og finde ud af at den er i restordre (kan være en lagerfejl mm.), så vil jeg gerne kunne pille den ud af selve ordren (hvis kunde har bestilt flere ting), så der bliver generet en ny ordre med "restordren" på, samt at den forsvinder fra den første og at fakturaen derved også ændre sig.
Har du evt. et screenshot du kan vise din funktion eller noget?
Vi har en anden procedure ved restordre og derfor heller ikke samme udfordring som dig - hvis det skal håndteres på måden du skriver, så er det vi gøre ikke løsningen.
Vi gør: I tilfælde af restordre, så kan kunden vælge at få ordren over to omgange, men vi afslutter blot ikke ordren efter første forsendelse - i stedet noteres det i ordren. Hertil kan evt. en status særligt til ordrer med flere leveringer anvendes (fx Ordre delvis afsendt).
Dette kræver dog, at kunden først betaler den ekstra fragtomkostning - hertil har vi oprettet et skjult produkt, som afspejler fragtprisen.
Iøvrigt, hvorfor vil du have restprodukterne over på en ny ordre?