Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtige børn bliver betegnet som "bøller"

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

godt indlægYes har selv været en ung mand heldigvis dengang man bare kunne få en lille smule lov til at være ung i dag er forventningerne tårnhøje og har du ik lige samme tilgang til livet som hovedparten af samfundet må der jo være noget galt med dig ?

det største problem med folkeskolen er at der kun er et spor til en type menesker så er du kunster kreativ eller andet ja så må du bare bide i lorten det tar kun 10 år ? 

blev selv skoletræt første gang jeg åbned en bog så komentare som du må bare bide det i dig er en trigger sorrySmile

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:01
Michael_N:
Så håber jeg da at når du engang sidder som leder lader dine medarbejder lave ting i arbejdstiden der ikke har relevance til arbejdet.

Jeg kunne sgu nok heller ikke finde på at ansætte folk der havde tænkt sig det, og hvis de gør fyrre jeg dem - og ansætter nogle bedere (:
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jonathan :
Michael_N:
Så håber jeg da at når du engang sidder som leder lader dine medarbejder lave ting i arbejdstiden der ikke har relevance til arbejdet.

Jeg kunne sgu nok heller ikke finde på at ansætte folk der havde tænkt sig det, og hvis de gør fyrre jeg dem - og ansætter nogle bedere (:

Ansætter du så også nogen til at stave for dig, fordi du ikke lige fandt skolen spændende?

(provokerende - i know)

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Suck it up!

Uanset hvor kedelig undervisningen måtte være på nuværende tidspunkt, vil du om nogle år kunne se tilbage på de egenskaber skolen trods alt har givet dig. 

-Om ikke andet lærer du at samarbejde, møde til tiden, overholde deadlines og at pjæk vil blive straffet resten af dit liv! 

Så mød op - Få det bedste ud af det! Det er i de unge år, at dine kvaliteter skabes og hvis du allerede nu prøver at lære dig selv at du kan komme og gå som det passer dig: Så nej tak, jeg vil ikke have løg i min burger! ;)

Jeg har selv været en besværlig unge i min skoletid - Men jeg har altid sat en ære i at passe min skole, lave mine lektier og få gode karaktere og det har vist sig at være godt givet ud. Du har hele livet foran dig til at iværksætte - Så tag nu imod de tilbud og den gratis læring og erfaring du bliver givet!

- Men bortset fra det; Dejligt at du er en ildsjæl der brænder for noget! Så fyld din fritid op med det - Så skal det nok gå dig godt! :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:16

Langtfra enig - man kan sagtens have krudt i røven, men omsætte det til noget konstruktivt.

Nuvel, hvorfor ikke bare droppe skolen, hvis den er forfærdelig? :-)  Eller klemme ballerne sammen og gå i dialog med læreren.

Sidstnævnte gjorde jeg selv og pludselig blev timerne langt mere interessante, fordi vi fik lov at arbejde med ting, som var langt mere interessante end normalt, selvom det lå et stykke fra almindelig pensum, men stadigvæk indenfor UVM retningslinjer. Det kræver en del arbejde fra egen side, da læreren ofte har "brug for hjælp" og forslag. 

At tage i skole og være fraværende er spild af din egen og lærerens tid.. 

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:27

Jacob:

Langtfra enig - man kan sagtens have krudt i røven, men omsætte det til noget konstruktivt.

Nuvel, hvorfor ikke bare droppe skolen, hvis den er forfærdelig? :-)  Eller klemme ballerne sammen og gå i dialog med læreren.

Sidstnævnte gjorde jeg selv og pludselig blev timerne langt mere interessante, fordi vi fik lov at arbejde med ting, som var langt mere interessante end normalt, selvom det lå et stykke fra almindelig pensum, men stadigvæk indenfor UVM retningslinjer. Det kræver en del arbejde fra egen side, da læreren ofte har "brug for hjælp" og forslag. 

At tage i skole og være fraværende er spild af din egen og lærerens tid.. 

Jacob, jeg har fået fine karakterer i min folkeskole. - Hvis du oplevede den folkeskole jeg gik i, vil du garanteret have det på samme måde.
Mit indlæg gik primært ud på at fortælle at forældre burde være glade for deres børn fortager sig noget fornuftigt! Som jeg også har pointeret skal du motivere dem til at gå i skole.

- Hvis du vidste hvor mange unge der pjækker for at drikke og ryge tjald, vil du blive forbavset. Så det jeg egenlig vil frem til er at de ikke burde betegnes som bøller, og sociale tabere. Der er bare nogle mennesker der ikke fungere i en folkeskole, og at de så bruger tiden på at læse bøger, se nyhederne, tjekke aktier, er vel ikke det værste. Synes du?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:43

Jamen tillykke med fine karakterer.. Hvordan er det relevant i forhold til mit svar? Jeg nævner intet om karakterer.. Derimod giver jeg dig konkrete forslag til, hvordan du kan klemme ballerne sammen og gøre noget ved problemet SELV, istedet for at deltage halvhjertet..

Vil du påvirke undervisningen, så byd ind.. Jeg har endnu ikke mødt om en lærer, der er afvisende overfor inputs fra eleverne. Kritisk, bevares - men kan man fagligt argumentere for, hvorfor The Matrix er relevant i samfundsfag, at økonomiske forhold eller aktier kan inddrages i matematik, så tvivler jeg på, at læreren sender dig udenfor døren.

Det er en kedelig attitude at have i folkeskolen, men når alt kommer til alt, så er det din tid og dit liv :-)

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 02:02

Efter at have læst dit indlæg og de andre kommentarer, vil jeg også komme med mit indlæg.

Om jeg er uenig eller enig i at forældre ikke skal skælde deres børn ud når de pjækker, selvom det bliver brugt konstruktivt? Jeg melder mig uenig.

Du er nød til at se tingene fra et større perspektiv. Det kan godt være at unge idag kan klare sig igennem med lille til ingen indsats, og stadig klare sig nogenlunde. Der bliver målt med sidemanden, og i forhold til de andre er fremtidsudsigterne relativt de samme. Det er bare et problem når det danske gennemsnit liggere lavere end udlandet, især de lande vi konkurrerer med. 

Har du tænkt på hvordan du vil klare dig i en globaliseret verden hvor dem du konkurrerer mod er fra Kina, Indien, Brasilien eller andre steder, hvor de siden de var små er blevet opdraget til at arbejde / læse hårdt fra morgen til aften? Jeg ser en tendens til at der går inflation i uddannelse, og kravene til at ansætte folk til de høje stillinger bliver Ph.D eller deromkring. Allerede idag er det svært for jobansøgere med en kandidat at finde et arbejde i Kina. 

Det er klart at man skal lave hvad man har interesse for, men helt ærligt, så lidt som vi går i skole idag, 3-4 timer om dagen, er jo det rene vand i forhold til hvad du har i Kina. Jeg gik selv på gymnasium i Kina, og der mødte vi 7.30 og havde fri 17.00, hvor man så kunne tage hjem og spise, for derefter at lave lektier. I kina bruger man for meget tid på skole, og i Danmark for lidt. Så derfor selvom du går i skole, kan du sagtens have tid til at sælge knallerter, læse nyheder og starte egen virksomhed. Vær realistisk og indse at hvis du vil have optimale chance for succes i livet, må du kombinere skole med dine interesser. Det er synergieffekten der er stærk. Jo længere du kommer i skoleforløbet, jo flere muligheder vil også dukke op i forhold til dine iværksætter interesser. Du vil møde folk som tænker ligesom dig, og sammen kan i lave en masse fede ting. Disse mennesker er svære at komme i kontakt med hvis du kun plasker rundt i din lokale andedam, og ikke kommer ud hvor vi andre er. 

Jeg har da selv faldet i søvn i timerne på gymnasiet, fordi jeg arbejdede til langt ud på natten på projekter der interesserede mig, men set i bagklogskabens klare lys, var det jo reelt bare dårlig håndtering af tid. Jeg kunne sagtens have klaret begge ting, hvis jeg var bedre til at mindske aktiviteter der tog tid, og fokusere på opgaven hver for sig, frem for at lave alting på en gang.

Hvis jeg havde børn, ville det også have konsekvenser hvis de pjækkede, uanset om de så lavede noget fornuftigt eller ej. Hvis de så kom til mig og bad om at blive stimuleret fagligt eller professionelt, så ville jeg som forældre prøve at finde en løsning sammen som alle kan acceptere.

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 05:54
Jonathan:

Hvordan kan du forvente at lærere og forældre ska være large i forhold til skole arbejde, når du selv siger at du ville fyre folk der laver andet end deres arbejdsopgaver i arbejdstiden ?

Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 95
Fra  Drie.dk Skrevet kl. 07:06

Carsten Jacobsen:

Jeg tolker det som dårlig opdragelse, og snotforkælede unger!

Dårlig opdragelse fordi, det er et udtryk for at forældrene har ladet børnene slippe, hver gang der var noget der ikke lige behagede dem. De har ikke lært dem, at indimellem bliver man bare nødt til at gøre noget, også selvom man måske ikke kan se formålet, og selvom man måske ikke har lyst. Sådan er livet - LIFE'S A BITCH!

Jeg er tildels enig. Jeg havde det selv for meget krudt i røven, jeg kunne ikke sidde stille i mere en ét minut ad gangen. 

Jeg synes til gengæld at jeg er blevet opdraget ordenligt, især hvis jeg ser på hvordan jeg er nu.

Men jeg havde altså krudt i røven i de små klasser. Det resulterede i, at jeg forstyrrede samtlige andre elever i min klasse, jeg blev konstant smidt ud fra timerne. Det blev så slemt at min daværende skoleinspektør, vidste hvornår jeg ville komme og banke på døren. - Desværre gjorde han ikke rigtigt noget ved det, heller ikke de første par gange. Når jeg kom derned, blev jeg budt på bolcher, og så skulle vi spille bordfodbold. (Det skal lige siges at det er fra 0-3 klasse det her.) 

Jeg synes jo det var fedt, at jeg fik bolcher og kunne spille bordfodbold med inspektøren når jeg havde lavet ballade, og derfor var jeg heller ikke bange på nogen måde for, hvad der ville ske hvis jeg nu kom derned igen. - Pointen er, at jeg også mener at lærerne og ledelsen på de forskellige skoler, har et ansvar. Så kan man snakke opdragelse fra forældre osv., men helt ærligt, hvis en knægt i de små klasser har for meget krudt i røven, og ikke kan styre det på nogen måde, så må der hjælp til fra lærerne også.

- Jeg synes selv jeg er blevet opdraget fint, jeg har bare altid haft for meget krudt i røven, og selvom jeg havde en samtale med min far aftenen før en skoledag, om at "nu må du også til at tage dig sammen", så skænkede jeg det ikke én tanke dagen efter, selvom jeg jo godt vidste at det jeg lavede, ikke var godt. 

- Så jo, der skal opdragelse til fra forældrene, men skolerne har også noget ansvar.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)