Er registreret med virksomhed i DK, men er flyttet til Sverige, og har oprettet virksomhed her (ny branche).
Vil egentlig godt beholde mit CVR selvom der ikke er noget aktivitet i virksomheden. Er det et krav, at jeg skal have en dedikeret bankkonto for at opretholde mit CVR, eller kan jeg bare skrive min løn/Nem-konto på en faktura, hvis jeg skulle få brug for at skrive sådan en en gang?
Hvis ikke, så er der jo ingen grund til at min firmakonto står og suger gebyrer året rundt.
Det er ikke noget krav at der skal være en bankkonto til et CVR.nr., din nem konto kan jo bare være på en anden konto.
Du skal jo huske at indsende en 0-ang på moms hvert halve år. Du kan jo bare lukke dit cvr nr, og skulle du senere få brug få brug for et cvr. nr så er det det sammen du får igen.
Nbh har ret, det er ikke et krav du har det, men skal du have overskydende skat/moms tilbage SKAL du have en registreret nemid firma konto, og du kan ikke bruge din private nem konto til formålet.