En acer computer der f.eks bruger 19v 3.42a kan sagtens bruge en oplader på 19v 5a så læge volt er det samme sker der ikke noget, så tager computern bare det strøm den skal bruge. Den må bare ikke få for lidt :O !
Desuden kan en mac bruge begge 60w eller 85w oplader!
Hej niels lund hansen. Jeg har bare tænkt mig at købe en u orginal oplader til mac, som folk også kalder "replacement oplader" som skulle være præcis den samme oplader, bare ikke orginal. de ligger til 250 kr eller mindre, og det er meget billiger :-)
Men ja, du har sku været heldig med din bærbar! Havde det været en hp eller acer så var den gået sort! Det er sådan med apple bærbar at de har en laderegulator så de kan tage 16.5v - 18.5v ;)
I teorien ja niels, men det er ikke sundt for den. Og igen intet dækker hvis det går galt. Der sidder et ladekredsløb i de fleste bærbare som styre strømmen, så hvis det skal gå galt så er det der, og igen, intet dækket.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Hej niels lund hansen. Jeg har bare tænkt mig at købe en u orginal oplader til mac, som folk også kalder "replacement oplader" som skulle være præcis den samme oplader, bare ikke orginal. de ligger til 250 kr eller mindre, og det er meget billiger :-)
De kan vel umuligt være i lige så dårlig kvalitet som de originale ladere Apple sælger.
Skal selv til at købe nummer 3 lader til min mackbook pro - de går jo i stykker konstant.