Hej. |
husk at tænke over hvordan du vil få kunder - der kommer nemlig ikke nogen i din shop bare fordi den er online! det er et stort arbejde at skabe trafik!
Hej. |
husk at tænke over hvordan du vil få kunder - der kommer nemlig ikke nogen i din shop bare fordi den er online! det er et stort arbejde at skabe trafik! |
Watches inspired by fighter jets
Hej. |
Hav styr på regnskab Lav en plan for dine overordnede mål og hvordan du når dem, få det delt op så det er nemmere at overskue. Du behøves ikke kigge på det hver dag men en god hjælp til at have noget at gå efter. Lig en plan og stol på dig selv, lad hver at lav alting om bare fordi det ikke går godt i 3 dage. Skal du ændre noget så småting af gangen så du kan styrer det. Held og lykke! |
Glemte lige: Vedr indkøb fra udland hav styr på told regler, få hjælp herinde eller kontakt skat de kan også hjælpe dig gratis og er opdateret. |
Hej Olina |
Det er ikke som sådan nødvendigt det kommer an på hvor godt du styrer din økonomi, det er bare et forslag til at holde styr på det. Men det er rart at de ikke er blandet med firmaets penge, så kan du også se hvad du præcis har at gøre godt med. Det er super vigtigt at moms bliver betalt til tiden. Bruger det ikke man har hørt godt om det. Det er et lille regnskab du har så der skal ikke så meget til. Bare sørg for at der hele tiden er styr på indgående og udgående økonomi og så selvfølgelig moms. Du kan jo trække moms fra på dine køb så de penge du ligger til side af din omsætning til moms vil du ikke skulle betale alt til skat, men bare sikre dig at de er der så du ikke står dagen før og skal lave regnskab og finder ud af der mangler penge til det. Det fjerner en del stress og bekymringer så du kan fokusere på de gode ting som kundeservice og styre shoppen. |
Så køber du noget til 1000 kr for du en faktura på 1000 kr + moms = 1250 kr. Når du sælger noget i din shop er det i dit tilfælde mellem firma og privat kunde så momsen skal være med i prisen kunden ser på din hjemmeside. Du skal derefter betale moms af det beløb du for ind på det køb, det skal i regnskabet trækkes fra den moms du har betalt da du fx købte varerne plus andre indkøb du har gjort i firmaet. Så momsen fra alle dine udgifter skal du minus med momsen fra alle dine indkøb og det resultat du får skal du indbetale til skat. Det gøres typisk i et selskab som dit hver 3 mrd. Derfor en god ide at få styr på det fra starten og løbende. |
Det er vigtigt, at I bliver importregistreret, så I ikke bliver taget af tolden. Indland sker der ikke noget ved, og det kræver ikke noget, så vidt jeg ved.
Hvis I er en virksomhed, skal I registreret som virksomhed. Det kan i gøre i på cvr.dk SKAT skal i betale udfra jeres overskud. Husk at jeres vareforbrug osv. hører til jeres resultatopgørelse. Omsætter I for mere end 50000, skal I momsregistreres. Hvis I på foran ved, at I gør det, vil jeg anbefale jer at gøre det, når I registrerer jer som virksomhed. I skal huske varenummerID på alle varer, så det bliver nemmere for jer at holde styr på alt. Fragt kræver ikke noget særligt. I kan selvfølgelig lave en aftale med Post Danmark, men et godt råd er at vente med det til I er sikre på I omsætter for mere. Jeg vil anbefale jer at bogføre månedligt. Hvis I ikke har helt styr på det, skal I huske at der er ufattelig mange revisorer, som venter på netop nogen som jer, søger hen til dem! Håber, det var en hjælp! Mvh. Kiranan Vijayakanthan |