Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af penge på PayPal-konto.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tro det var et problem at få en pakke gennem - hvis der hverken er dropshippers - eller DIT firmanavn på - og der skal jo bilag med hvis en pakke skal gennem tolden. Hvordan skal de ellers gætte sig til værdien og se den bevist?

Du har ret i, at der givet slipper ting gennem tolden, men en registreret importør er 100% ansvarlig for korrekt infortoldning af alle pakker han har været sælger for

Hvis der ikke er kvittering, så vil told generelt henvende sig til modtageren, og ja, han kan så sende bevis for pakkens værdi for at få den ind, men det er jo dels noget rod for modtageren, dels ikke måden at drive en seriøs business på helt ærligt, hvis man skal basere sig på, at lave kvitteringer for 1/5 af pakken for at holde værdien nede + jo altså ikke lovligt for importører, så du gør helt ret i at ville køre det seriøst. Din hjemmeside er jo fin, og kan du leve af de priser, så skal du ikke fidle med tolden, men køre det "by the book" hele vejen

I princip skal alt vel være korrekt indfortoldet og hvis dine tidligere pakker kommer frem, så kan de vel skabe problem - specielt hvis det er i DK for det absolut ikke lovligt at importere fra uden for EU uden at være fuldt importør og momsregistreret i Danmark. Størrelsen af problemet afhænger nok af beløbet og om du bliver opdaget, men det kan man aldrig leve med i en seriøs virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Fra  www.netshoppen.net Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, tak for gode svar!

Jeg roder lidt, jo der står selvsagt returadresse, og på pakkerne står der hvad de indeholder og pris i $. Det jeg egentlig mener, er at afsender fjerner reklame, logo og forbindelser til sin egen website fra evt. pakken og produkterne der ligger i pakken (klistermærker ol.).  Men er klart, det er mindre arbejd for mig at sende bestillingerne i én hel pakke, samtidig sparer kunder for evt. kedelige forklaringer til tolderne. Importmoms skal jo betales uanset.

Vi er jo nu lidt offtopic, da posten var relateret til PayPal - og jeg ved du ikke ved lige meget om Norges importregler. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Alternativ 1 er at jeg informerer kunde på siden, om at de skal betale 25% moms ved ankomst til Norge. Alternativ 2 er at NetShoppen på en måde faktureres fra tolderne, noget jeg overhovedet ikke har forstand på hvordan gøres. Jeg vil dog foretrække Alt 2, da det er mindre bøvl for kunden.

Tak for hjælpen!

Mvh
Alex @ NetShoppen.net

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)