Hej Aminoer Jeg har en Shopify webshop som nu har været oppe og køre siden d. 4. december. Jeg har aktiveret Google Webmaster Tools, og er i tvivl om, hvorvidt de data der kommer derfra viser, at der er et problem, som måske gør at Google ikke indekserer siden korrekt. Som det er nu viser Google Webmaster Tool under Indekseringsstatus at 0 sider er indekseret, og under avanceret viser den at 1 side er "Ikke valgt". Hvordan skal disse informationer fortolkes, og siger dette noget om, hvorfor siden umiddelbart ikke er tilgængelig på Google? Hvad skal der evt. gøres for at ændre dette? Tak for hjælpen. |
Hej Martin,
Søg således i google for at finde ud af om dit site er blevet indekseret:
site:domæne.dk
Her kan du se de sider, som Google har sat ind i deres indeks.
Mit råd til at opnå hurtigere indeksering, og bedre placeringer er først og fremmest at skaffe nogle kvalitetslinks, som peger mod jeres site fra relevante kilder. På den måde har Google flere "indgange" til jeres site.
En anden god fidus i starten er, at udgive en pressemeddelelse på eksempelvis presswire.dk, med link imod jeres side. Det vil give jeres side en smule nyhedsværdi, og dermed en god grund til at blive indekseret.
Hvis I er i tvivl om I har nogle "barrierer" som afholder Google fra jeres site, så vil jeg meget gerne tage et kig på sagen. Send mig en PM eller en mail på kontakt[snabela]better-web.dk hvis det er tilfældet.