Hej aminoer, Jeg har et spørgsmål angående SEO. Bliver jeg og min hjemmeside bedst venner med google ved at; Skrive få, men rigtig lange sider, med en masse tekst og indhold. eller.. Dele indholdet op i nogle flere bider på 300-400 ord og lave flere små-sider? Fordelen ved flere småsider er vel den interne linkbuilding, som jeg ikke vil få på samme måde, ved få lange sider. Men er der andre ting, der vil have en indflydelse på min ranking i google? Fordelen ved få sider, efter min tankegang er, at google godt kan lide en masse indhold.. og det får den på mine laaaaange sider :) Mvh. Gustav - Ha' en go' aften! |
Det er et interessant emne, som er rigtig svært at svare nøjagtigt på.
Se det er sådan at Google Pandaen, kan find på, at give hele dit website en mindre straf, hvis du har små dårlige undersider.
De anbefaler at man direkte sletter eller sammenlægger de små tynde undersider.
Grunden er, at Google vil have os til at blive fra tastaturet, hvis vi ikke har noget interessant at skrive om.
Der har i lang tid været meget snak om freshness og at et site tildels pagerank efter hvor mange undersider websitet har = mange hamrede små sider ud på nettet, som ingen gad læse.
Se med den viden ved vi, at det der skal være på en side, skal være interessant og gerne holde læseren et godt stykke tid på siden.
Derfor vil jeg anbefale, at du ikke går efter mange små sider.
Hvor lange siderne så skal være er svært at sige, men lange nok til at de fastholder læseren og korte nok til at de ikke gør det modsatte.
Skriver du om noget teknisk indviklet og er målgruppen fagfolk, kan du nemt få dem til at læse 3000 ord.
Men er den en anmeldelse af en mobiltelefon, er det lige voldsomt nok.
Mht SEO og artikel længde, synes jeg det er meget svært at bestemme den perfekte længde, da links har så stor indflydelse, at det er meget svært at gennemskue og teste. Det er noget jeg er ved at se nærmere på, men jeg har ikke oplevet en fantastisk succes med meget lange sider endnu.