Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål til Duplicate Content

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg får mange tusinde produktbeskrivelser fra mine leverandører og det er selvsagt et kæmpe arbejde at omskrive dem alle sammen.

I den forbindelse er jeg selvfølgelig interesseret i at vide, hvor meget de egentligt skal laves om.

Er det tilstrækkeligt at skifte et eller to ord ud eller skal alt skrives om?

Et eksempel: (Se bort fra, at det måske er lidt søgt :-))

Beskrivelse fra producent: "Vandtæt skijakke med mange lommer og overfladebehandling for bedre vandafvisning" 

Omskrivning 1: "Vandtæt jakke med mange lommer og overfladebehandling for bedre vandafvisning"

Hvad siger I?

Vh

Morten

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 19:37

Hej

Er det nødvendigt at skrive det om, hvis det er dine leverandører så tillader de garanteret at du må bruge deres varebeskrivelser.

Prøv evt at spørge dem ad, det er jo også i deres interesse at du får solgt mest muligt og hvis de har nogle gode tekster så må det være til deres fordel at du bare bruger dem som de er.

;-Peter

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 19:39

Peter Nilsson:

Hej

Er det nødvendigt at skrive det om, hvis det er dine leverandører så tillader de garanteret at du må bruge deres varebeskrivelser.

Prøv evt at spørge dem ad, det er jo også i deres interesse at du får solgt mest muligt og hvis de har nogle gode tekster så må det være til deres fordel at du bare bruger dem som de er.

;-Peter

Jeg er ret sikker på, at trådstarteren mener det i forhold til google og SEO, og ikke nødvendigvis så meget for leverandøreren. Hvis jeg altså forstår det rigtigt. 
Jeg kan  desværre ikke svare på, hvor meget du skal ændre. Men jeg er næsten helt sikker på, at der skal mere til, end dit eksempel :)

Mvh. Gustav 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:43

Peter Nilsson:

@Peter: Trådstarter spørger af hensyn til duplicate content - ikke af hensyn til, om det er ok med leverandører eller ej.

@Morten: Nu er det et temmelig kort teksteksempel du giver. Men jeg vil mene, at du som tommelfingerregel kan bruge, at ca. 20-25% af teksten må "gå igen". Resten skal være unik.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok, det kan jeg godt se Smile SEO er bestemt ikke noget jeg ved så meget om.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 77
Fra  Ehook.dk Skrevet kl. 19:54

Synes du skal lave det om eller formulere det på en anden måde. Det må godt minde om hinanden men må ikke være det samme. Og de 2 tekster er meget tæt på det samme.

Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:28
Det er rigtigt, at det er DC jeg spørger til.

Må jeg omformulere teksten, men stadig bruge de samme ord?

Eksempel: Overfladehandlet vandtæt skijakke med mange lommer.

Eller må jeg kun bruge 20 % af de oprindelige ord, uanset hvor meget jeg bytter dem rundt?

Vh
Morten
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 77
Fra  Ehook.dk Skrevet kl. 22:11

Hver tekst du får fra din leverandør til den angivne produkt ville jeg lave om, så det minder om det, men stadig unik. Så får du ikke problemer med DC. 

Dit eksempel ville jeg gøre længere fx. til 2-3 linjers produkt beskrivelse. Så du ikke blot bruger de samme ord der er byttet lidt om, og samtidig gør den lidt længere. 

Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!

Fra Tilst
Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Fra  32Consult.dk Skrevet kl. 22:18
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:22

Morten2000:
Må jeg omformulere teksten, men stadig bruge de samme ord?

Eksempel: Overfladehandlet vandtæt skijakke med mange lommer.

Eller må jeg kun bruge 20 % af de oprindelige ord, uanset hvor meget jeg bytter dem rundt?

Det kan være lidt svært at svare på 100%, da der ikke er nogen, som kender de præcise algoritmer, som Google bruger. Men der er nok nogle SEO folk, som har lavet nogle tests? Måske en af dem læser med? Jeg vil mene, at du nok godt kan slippe afsted med det. Men det er ikke noget jeg selv ville satse på i længden.

Desuden er det så kort en produkttekst der er tale om, at den alligevel nok ikke er så meget værd i forbindelse med at ranke i søgeresultaterne. Så en noget længere unik tekst vil være mere optimal.

Men ellers skal du huske, at det er den samlede brødtekst på siden der kigges på, når der tales om duplicate content, så hvis du har andet tekst omkring produktet, som er unikt, vil det "tælle i den positive retning".

dbh
Kenneth 

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)