Hejsa
Inden du bruger flere penge på Adwords eller søgemaskineoptimering ville jeg give jeres side en grundig makeover. Adwords og Seo kan kun levere trafikken og det er hjemmesiden og dens opbygning og "nemme navigering" der skal konvertere de besøgende til kunder og hvis jeg var kommet ind på siden, var jeg hurtigt smuttede igen.
Her er nogle ting som hurtigt irriterede mig:
Menu
Det ligner at i sælger bookninger til hoteller og kør selv ferier, med hoteller som den primære. Hvis dette er korrekt, hvorfor hedder menupunkterne så ikke "Hoteller Nordtyskland" osv.?
En anden ting ved menuen er at hvis jeg vælger "Midttyskland" får jeg alle de store byer og her er Berlin selvfølgelig interessant. Fra den første drop down kan jeg at i har 4 hoteller i Berlin. Jeg går herefter ned og forventer at se valgmuligheden de 4 hoteller samt deres navne, men nej der skal jeg en ekstra menu hen for at vælge de 4 hoteller. Det forstår jeg ikke hvorfor jeg skal?
Undermenuen "Berlin" her ville jeg lave en lille tabel med de 4 hoteller deres navne, link til placering på Google maps, estimat på overnatning og så en "læs mere" knap samt en "book" knap."Hotel Berlin" har 3.600 eksakte søgninger hver måned og denne side, hvis optimeret ville være en god landingsside til dette.
Når man kommer ind på undersiden på et hotel, hvorfor er booking hotel så nedenunder billedet i stedet for til højre?
Ovenstående er ment som konstruktiv kritik.
Hvis du ikke allerede kender dem, er her nogle søgeord som kunne være relevante at søgeoptimere imod. Har dog ikke tjekket konkurrencen og om det er muligt.
Søgeord |
Konkurrence |
Lokale månedlige søgninger |
Omtrentlig CPC (søgning) – DKK |
[kør selv ferie] |
1 |
9900 |
8,68 |
[hotel berlin] |
0,99 |
3600 |
29,02 |