Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er UPS ikke mere udbredt i Danmark?!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bestilling der er på vej hjem til mig fra England af via UPS, og jeg er rigtig overrasket hvor hurtigt og kundeminded UPS faktisk er.

Under det track and trace nummer man får kan man selvfølgelig gå ind og se hvor pakken er henne, men man kan også bede om at få en notifikation når pakkens status ændres, så man er fri for at gå ind og tjekke hele tiden, hvilket jeg syntes er rigtig smart. Derudover så kan man også ændre leveringsadressen I MENS pakken er på vej, og det hele står på dansk. Der står også den forventede leveringsdato, hvilket også er rigtig rart når man bestiller fra udlandet.

Deres hjemmeside virker både professionel og moderne, hvorimod GLS virker amatøragtig og PostDanmark virker gammeldags.

Jeg har virkelig for første gang haft en rigtig positiv oplevelse med et fragtfirma.

Og nu undrer det mig så bare: Hvorfor er UPS ikke mere udbredt i Danmark?!

GLS og Postdanmark er jeg personligt SÅ træt af.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:02

Kunne måske være priserne, men følger lige med i tråden da jeg faktisk også synes at de yder en ok service når jeg modtager noget fra dem. Men i Tyskland har de været for dyre til mine produkter i forhold til DHL og DPD.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

Jeg betalte 15 pund fra England af, jeg ved ikke lige hvad andre fragtfirmaer tager for det.

Nu arbejder jeg selv med grafisk design, og laver logoer for 2500 kr. pr. stk. hvis man PRISMÆSSIGT lagde det op imod nogle af dem her på Amino der laver "logoer" for 500 kr. så er jeg da også dyr. Men når man så ser på hvor mange timer jeg lægger i research, markedsanalyse, identitetsudtryk og en kreativ NYTÆNKENDE løsning mod dem der bare finder et pænt ikon på nettet og så kopierer det og smækker firmaets navn ind under i en skrifttype "der var pæn". Så syntes jeg da at man får mere for pengene ved at vælge mig ergo er jeg "billigst".

Se dette logo f.eks:

7331.essai logo.pdf

For mange ligner det jo bare at jeg har skrevet firmanavnet med en smart skrifttype, men der ligger over 16 timers arbejde i dette logo, for at få det rette flow i det, og jeg har gjort enderne på S'et skrå for at de VISUELT ser lige ud, og eliminerer det tomrum der ville komme hvis de var lige. (og det er vel og mærke EFTER brainstorm og jeg havde bestemt mig at det skulle se sådan her ud)

Jeg betaler gerne lidt mere for ordentlig service.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19

Nikolaj:
Kunne måske være priserne, men følger lige med i tråden da jeg faktisk også synes at de yder en ok service når jeg modtager noget fra dem. Men i Tyskland har de været for dyre til mine produkter i forhold til DHL og DPD.

DHL har jeg også haft gode oplevelser med, de virker dog bare lidt mere "discount-agtige" syntes jeg. Der virker UPS mere professionelt efter min mening.

Og fragtfirmaet afspejler alligevel butikken en del efter min mening. Hvis en side med lækre dyre produkter benyttede f.eks GLS som fragtfirma ville jeg syntes der var et eller andet galt, nu hvor jeg lige tænker over det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Min yndligskurer er bestemt også UPS, selvom GLS bestemt skal have ros for at være blevet markant billigere. Når jeg importerer fra Østen bruger jeg altid UPS. De er suverænt de dyreste at benytte i den situation, men betaler gerne for den kvalitet og ikke mindst deres fleksibilitet ifm. levering og fortoldning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Min yndligskurer er bestemt også UPS, selvom GLS bestemt skal have ros for at være blevet markant billigere. Når jeg importerer fra Østen bruger jeg altid UPS. De er suverænt de dyreste at benytte i den situation, men betaler gerne for den kvalitet og ikke mindst deres fleksibilitet ifm. levering og fortoldning.

Ja GLS er billige, MEN jeg er slet ikke tilfreds med deres service og behandling af pakkerne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 17:01
Jeg holder meget af UPS.

Jeg tror bare at prisen betyder meget inden for denne branche. Hvis GLS levere et fint arbejde, samtidig med at de har markedets laveste priser - så tror jeg at det er den leverandør de fleste vælger.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Jeg tror at man skal vælge sit fragtfirma med omhug.

Hvis man har et firma der sælger billige produkter, så er GLS et udemærket valg.

Men hvis man derimod sælger eksklusive dyre varer, så ville jeg blive skuffet hvis min ordre blev leveret af GLS, det har jo teknisk set INGEN betydning, men underbevidst betyder det alligevel noget for mig. Og helhedsindtrykket ville være meget bedre hvis det blev leveret af et firma som UPS.

Det er faktisk lidt spændene det her, jeg tror ikke rigtigt at der er nogen der har tænkt over DEN betydning af valg af fragtfirma, inklusiv mig selv, jeg er først lige begyndt at tænke over det nu her.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:12

Bertil Boisen:

DHL har jeg også haft gode oplevelser med, de virker dog bare lidt mere "discount-agtige" syntes jeg. Der virker UPS mere professionelt efter min mening.

Og fragtfirmaet afspejler alligevel butikken en del efter min mening. Hvis en side med lækre dyre produkter benyttede f.eks GLS som fragtfirma ville jeg syntes der var et eller andet galt, nu hvor jeg lige tænker over det.

Hvad beror du vurderingen på? Den gule farve i logoet? ;-)

Når alt kommer til alt, så synes jeg ikke, at din vurdering er hverken kvalificeret eller rimelig. Man kan altid diskutere, om en hjemmeside skal være udstyret med ny og smart grafik - omvendt kan man tænke over, hvem virksomhedens primære kunder er :-)

Jeg kan godt afsløre, at DHL er langt mere end kurérforsendelser..

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:18

Det kan godt være, at UPS virker gode fra kundernes synpunkt med deres hjemmeside, hvilket jeg også vil give jer ret i.

Jeg har erfaring med samtlige de store selskaber fra en chaufførs synspunkt og her rangerer UPS bestemt ikke i toppen. Her har DHL langt bedre styr på tingene og yder en bedre service. F.eks. betalte DHL mig (selvstændig vognmand) en fredag aften her mellem jul og nytår for at køre fra deres terminal i Kastrup til Vipperød med en privatpakke med en brudekjole, som skulle bruges næste morgen, fordi pakken havde været lidt forsinket undervejs fra Kina. En service der kostede DHL 1400 kr + moms. Og det hører ikke sjældent til, at de yder sådan en ekstra service. Heller ikke når fejlen ikke ligger hos dem.

UPS er LANGT mere fokuseret på at få det billigste af det billigste og gjorde, hvad de kunne for at slippe billigst muligt og kradse bøder ind fra vognmændene (i hvert fald da vi en kort periode kørte for dem for en del år tilbage).

GLS ligger klart sidst nu hvor DPD ikke længere eksisterer som selvstændigt mere efter PostDK har overtaget dem. Der er en grund til at GLS er billigere at sende pakker med......

Gennem mine 7 år som vognmand har jeg kørt for DHL, UPS, FedEx, PostDK, GLS, DPD og TNT.
UPS, GLS, og DPD har vi selv valgt, at vi ikke ville køre mere for. PostDK købte Budstikken og dikterede derfor deres afdelinger til at bruge dem (selvom afdelingerne hellere ville bruge os). TNT kører vi lidt lastvognskørsel for stadig. I dag kører vi ellers kun for DHL og FedEx, da det fungerer godt fra begges sider. Men de hører så heller ikke til de billigste som afsender med mindre man sender mange pakker og/eller det skal gå stærkt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)