Hej Amino, Jeg ville høre, om der er en venlig sjæl, der kan hjælpe. Jeg har opsat vores nye virtuelle host hos Gigahost og har installeret MySQL 5, Apache2 og PHP5 ud fra denne guide: (http://www.howtoforge.com/installing-apache2-with-php5-and-mysql-support-on-debian-squeeze-lamp) Domænet www.sportnordica.dk ligger ligenu på Gigahost' almindelige webhotel, og jeg vil gerne have det flyttet over på vores virtuelle host. Som jeg har forstået det, skal jeg lave en DNS pegning til IP adressen på hosten, og derefter definere hvor sidens indhold ligger. Og det er denne part, jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg har oprettet en mappe der hedder sportnordica.dk under /var/www og vil gerne konfigurere, så domænets indhold ligger der, på vores virtuelle host, hvordan gør jeg det? På forhånd tak, Med venlig hilsen |
Hej Lars.
Jeg kan se du bruger DNS Serverne hos Gigahost.
Bed dem rette IP i deres DNS så den peger på jeres nye webserver.
Jeg formoder at lige pt så peger webserveren på /var/www som webmappe.
Du skal have sat et virtuel directory op i Apache som peger på den mappe du vil have hjemmesiden liggende i.
Men efter som du ikke kender noget til disse forholdsvis simple ting, så bør du alliere dig med en person som har styr på server delen. For det vil ikke bare være installation og opsætning af den, og så ellers lade den passe sig rentes af livet. Den skal holdes ved lige, og sikkerheds opdateres med jævnemellemrum.