Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kapitalafkastordningen Lejlighed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg står og skal leje en lejlighed ud.

Jeg har købt lejligheden for ca 15 år siden til 250.000kr. Lejligheden er betalt ud, så der er ingen lån i den.

Vil det kunne betale sig for mig at brug kapitalafkastordningen.

Og kan jeg overhovedet undgå at betale fuld skat af hele leje indtægten ?

På forhånd tak.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter bag fra. Du kan jo fratrække fællesudgifter, ejendomsskat etc. på lejligheden hvorved du kun beskattes af overskuddet. Normalt vis kan det godt svare sig at bruge kapitalafkastordningen hvis du har andre renteudgifter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et realkredit lån i mit hus, men det står vel som privat, og lejligheden går vel over og bliver erhverv når jeg udlejer den.

Vil man med fordel kunne optage lån i lejligheden, og nedskrive lånet der er i huset ?

På forhånd tak.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ingen grund til. Kapitalafkastordningen gør netop at man beregner et afkast på lejligheden og det afkast modregnes så i dine private renteudgifter og fragår i opgørelsen af den personlige indkomst/overskuddet vedr. udlejningen. I teorien kunne du også via virksomhedsordningen føre renteudgifterne på huset ind i virksomheden men i praksis er fidusen væk i dag fordi renteniveauet er så lavt og ligger i samme niveau som den modgående rentekorrektion som dette ville udløse 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)