Det er ikke så underligt. De regler gør ens hjemmeside mindre brugervenlige og ingen gang staten selv er begyndt at overholde den. Det samme gælder de medier der skriver historien. Der er mange love i DK og mange af dem er der aldrig nogen der overholder fordi det er nogle lovgivere der fik en hjerneblødning da de lavede den. Jeg tror cookie-loven kommer til at leve en stille tilværelse indtil den bliver afskaffet hvilket sikkert er aldrig.
Jeg kan godt lide hans kommentar om at de ikke vil dele bøder ud fordi der er så mange der ikke overholder loven.. Så vi bør vel allesammen lade være, for at sikre at de ikke pludselig begynder at dele bøder ud :)
"Det kan der blive tale om på sigt, at politiet kan udstede bøder."
Hvis det er det samme politi, som knapt nok har tid til at efterforske indbrud hos borgerne, har de nok heller ikke tid til at uddele bøder til hjemmesideejere, som ikke overholder noget så banalt som cookie-lovgivningen (hver bøde udskrevet betyder jo, at nogen hos politiet skal bruge tid på den efterfølgende administration - i stedet for at bruge tiden på at bekæmpe narkohandel, røverier mv.).
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og påstå, at der aldrig bliver udskrevet en bøde på det grundlag. Men som situationen ser ud i øjeblikket, kan jeg ikke se at politiet kommer til at prioritere det her i overskuelig fremtid - det skulle da kun være, hvis politikerne bliver gjort opmærksomme på "problemet" - så lad endelig være med at råbe for højt om det (især ikke i de perioder, hvor medierne er ved at løbe tør for nyheder) :o)
"Det kan der blive tale om på sigt, at politiet kan udstede bøder."
Hvis det er det samme politi, som knapt nok har tid til at efterforske indbrud hos borgerne, har de nok heller ikke tid til at uddele bøder til hjemmesideejere, som ikke overholder noget så banalt som cookie-lovgivningen (hver bøde udskrevet betyder jo, at nogen hos politiet skal bruge tid på den efterfølgende administration - i stedet for at bruge tiden på at bekæmpe narkohandel, røverier mv.).
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og påstå, at der aldrig bliver udskrevet en bøde på det grundlag. Men som situationen ser ud i øjeblikket, kan jeg ikke se at politiet kommer til at prioritere det her i overskuelig fremtid - det skulle da kun være, hvis politikerne bliver gjort opmærksomme på "problemet" - så lad endelig være med at råbe for højt om det (især ikke i de perioder, hvor medierne er ved at løbe tør for nyheder) :o)
Det samme politi, som i skrivende stund selv har et "pragmatisk" forhold til overholdelse af cookie-lovgivningen på egen hjemmeside ( politiet.dk ) ? Hmm
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Syntes Cookie loven er mærkelig, vi skal fortælle hvad cookies gør, indenholder whatever - hvad hvis man har sider der viser reklamer? Kan da blive et h******* at finde ud af hvad cookies der bliver placeret.
Som andre også siger, det giver en dårlig brugeroplevelse, og jeg håber da at loven forbliver som den er nu.. Nemlig at ingen tager den seriøst.
lad os ødelægge brugeroplevelsen, og ende som statens hjemmesider:
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.