Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital indskud , Privat Forbrug & Skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg ejer en personejet virksomhed, jeg

har i løbet af året indskudt 62.000 kr i min virksomhed, som jeg har tjent via lån,løn & su.

Jeg har opgjort min virksomheds private forbrug til 48.200 kr , mit spørgsmål er så:

- Skal jeg betale skat af hele mit private forbrug ??

- Er det korrekt forstået at jeg må hæve lige så meget i privatforbrug som jeg har indskud kapital ??

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal beskattes af overskuddet i virksomheden men kan så vælge at opspare det der ikke er hævet i virksomhedsordningen hvorved den opsparede indkomst heller ikke indgår i beregningen af din SU. Rent teknisk kræver det så at dit indskud og hævninger er ført på en mellemregningskonto (som altid skal være i dit favør) hvorved vi kan tale om nettohævninger eller her nettoindskud.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

okay men mit spørgsmål gik nu mere ud på at om det var korrekt forstået af mig, at jeg ikke skal betale betale skat af den kapital jeg selv har lagt og hævet igennem min virksomhed? mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i og for sig korrekt forstået - Men Bent har jo ret i, at du ikke som sådan skal opgøre dit privatforbrug hvis det er penge vi taler om, men dit overskud. Det du har skudt ind privat, skyder du ind på mellemregningskonto i status, så det er ikke med i dit resultat overhovedet. Derved betaler du i sagens natur heller ikke skat af det, og den gæld virksomheden har til dig, som står på mellemregning i status, kan du hæve uden skattekonsekvens - MEN:

Helt generelt kan du altid hæve løs privat lige så meget du vil af virksomhedens midler uden skat. Det du hæver betyder så bare at mellemregningen går i minus om du vil, men det påvirker jo ikke resultatet da det sker via status udelukket. Du kan dermed sagtens have et resultat der siger 0 - eller minus 100.000 eller plus 100.000, som slet ikke er påvirket af, at du hæver noget privat, da de hævninger intet har med driften at gøre. Du skatter stadigt blot af dit resultat

Nogen vil så spørge - Jamen er det skattefrit at få løn i en privat virksomhed. Svaret er, at man IKKE får løn men bare hæver, og hæver man mere end virksomheden tjener, ja så sker det f.eks. ved at man låner penge af kreditorer eller banken - ellers kan man jo ikke få pengene rent praktisk, og de penge er penge man skylder disse kreditorer eller banken helt privat - også hvis virksomheden lukker, og lån betaler man jo ikke skat af.

Du betaler således aldrig skat af dine private hævninger hvad virksomheden angår men udelukkende af virksomhedens resultat som fremgår af det årsregnskab du udfylder i henhold til årsregnskabsloven og benytter til udfyldelse af den udvidede selvangivelse pt 111 og frem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for en fuldgyldig bevarelse!Er jeg virkelig beæret over at man kan få et godt svar på ens
spørgsmål herinde ^^

Godt nytår og god weekend.

- villan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)