Jeg sidder for første gang og arbejder på at (test)opbygge en webshop baseret på PrestaShop-systemet. Det fungerer helt fint med opsætningen, tilføjelse af kategorier, varer og så videre. Mit problem kommer, når jeg skal til at have oprettet menu-punkter i den vandrette menu.
Som default er Home "oprettet" som et punkt i den vandrette menu. Jeg har været inde og konfigurere modulet "Top horisontal menu" i håb om at kunne oprette punkter. Jeg kan se, at de kategorier, jeg har oprettet, kan jeg fører hen i den vandrette menu. Det er dog ikke helt hensigten. Sider som "Om os" skal ikke stå under kategorier, men i stedet kun vises i den vandrette menu. Hvordan gør jeg dette?
Hvis jeg forstår dig ret, så styres punkterne af dit tema. Skal du rette i dem, skal de gøres direkte i filen. Prøv at se om du ikke har en fil der hedder "tmheaderlinks" eller "tmcategories".
Det er egentlig blot default-temaet, jeg prøver at justere/lege lidt med. Jeg kan umiddelbart ikke finde en fil, der hedder tmheaderlinks eller tmcategories.
Jeg fik lige rodet lidt med det. Jeg er godt klar over, at de links, man vælger ved konfigurering af "Top horisontal menu", vises i den vandrette menu. Problemet VAR, at de samtidig også blev vist i kategori-blokken. Her skal man så bare ind og redigere kategorien: Under "Vist" markerer man blot "Nej". Jeg troede blot, at punktet herefter blev inaktivt - det er ikke tilfældet. :-)