Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åben menu lukker/nulstiller når underkategori er valgt !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Kan i hjælpe med et lille problem jeg går og roder med ! jeg er ikke den store hjemmeside ekspert men lære hen af vejen.

Er i gang med et nyt projekt hvor jeg vil benytte en menu som denne (http://www.skrivsang.dk/amino.html

Mit problem er at hvis jeg ikke vil bruge frames på min hjemmeside så vil menuen "nulstille / lukke" hver gang man vælger en ny side/link i den.
Min ide var at den stod åben i den valgte kategori og man så kunne linke mellem de forskellige muligheder.

Hvis jeg løser den med at vise siderne i frames vil jeg og Google jo ikke kunne henvise til en bestemt mulighed længere...

Hvordan løser man dette ?

Mine sider: TømrerFredericia  - skrivsang.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:50
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 18:08

Du kan bruge en cookie.

Eller du kan lave/købe en ny hjemmeside. Frames kan på ingen måde anbefales brugt til opdeling af områder på en hjemmeside!

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 18:21

Jeg har ikke lavet hjemmesiden endnu, så hvordan kan jeg løse det unden cookies ?

Jeg har aldrig leget med cookies før, måske er det mit næste skridt :-)  kender i gode vejledninger i cookies !

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:03

Hvis du benytter en serverside-teknologi, fx PHP eller ASP.NET, kan du styre hvad der skal være foldet ud ved at aflæse den side du er på og så sætte en anden CSS-klasse på det pågældende element der skal være foldet ud.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 20:16

Det lyder smart...  og så slipper jeg også for de her cookies som man nu skal til at oplyse brugere om..

Lige nu bruger jeg et jquery modul.. men vil kigge nærmere en løsning med php og css..

Takker...

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 20:29

Hvis det er en ny side så drop frames!

I stedet kan du arbejde med PHP, hvor du kan løse din problemstilling som beskrevet i et af de andre indlæg.

Yderligere kan du lave en menu fil, som du kan include til samtlige filer, lidt som du kender med frames.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)