Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaskat og Selvangivelse i forbindelse med Løn?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jep 6% er kun på skatten - de 43% af de 16.000 kr du nævner - og med en udvidet selvangivelse, som i som virksomhedsejere under 2012 (I/S) får, så er fristen for selvangivelse enda slut juni for angivelse - men stadigt 6% straf i forhold til den skat som du skulle ha betalt i år. Den sene frist er for at give tid til at lave firmaregnskabet færdigt. Betaler du frivilligt ind i år, så får du pengene tilbage hvis det var for meget, lige så snart du laver selvangivelsen og den kan laves i begyndelsen af året hvis man vil.

Læs om udvidet selvangivelse her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1981890 

og her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1982236&vId=0 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Social Minds Skrevet kl. 18:50

super.

kan kun læse mig frem til at der står en straf for 200 kr. pr. dag hvis man ikke får angivet inden slut af juni som du siger, men der står intet om forskel i rente omkostninger på om du vælger at angive det i f.eks. februrar i stedet for juni, hvilket får mig til at undre mig over hvordan de regner de 6 % ud i forbindelse med forgået tid?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01

de 6% får du på den skat du skulle ha betalt i 2012 = skatten af de 16.000 du har tjent i 2012 - de 200 kr er for at indlevere selvangivelsen for sent (efter den frist der er - for virksomheder inden 1/7)

Du kan jo bare indbetale 43% med dankort imorgen på det link fra tidligere - hvis det er det du har tjent er det jo, hvis resten stemmer, det som du skal af med i skat i 2012. 6% uden fradrag på 6 måneder uden fradrag for den renteudgift - og banken byder dig nok ikke på mere end 1% hvis du lader pengene stå der - men har du brug for dem, så kan du vente

vh

Tilmeldt 14. Mar 12
Fra  Social Minds Skrevet kl. 19:03

jamen det fordi jeg har et stort skyldbeløb på min kassekredit som koster mig 8 % i rente, og hvis jeg skal betale 43 % af det, kommer min rente op på mere end det dobbelte, så med lidt hurtig hovedregning ser det ud til at være en dyrere løsning for mig at indbetale nu i forhold til en lavere rente på 6 % senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10

JJean:
jeg har et stort skyldbeløb på min kassekredit som koster mig 8 % i rente, og hvis jeg skal betale 43 % af det, kommer min rente op på mere end det dobbelte, så med lidt hurtig hovedregning ser det ud til at være en dyrere løsning for mig at indbetale nu i forhold til en lavere rente på 6 % senere.
absolut - du selvangiver bare - og hvis det er 43% af 16.000 der mangler - så lægger de bare 6% på og opkræver det rent faktisk først sammen med din skat for 2014

Op til noget med 18000 opkræves via giro efter selvangivelsen = for dig i efteråret 2013, men da du er langt under det, lægges det bare på skatten for 2014 (reducerer dit fradrag til den tid helt enkelt) - SÅ JA - du opgiver det i år for 2012, men kan jo så faktisk "skyde" betalingen til 2014Smile

Det er måske det vennerne mente - men det er altså for 2012 du skal opgive det - men betaler du ikke, og beløbet ikke er større, så kommer trækket først i 2014

vh

Tilmeldt 14. Mar 12
Fra  Social Minds Skrevet kl. 20:09

har det så noget at sige om jeg vælger at lave min selvangivelse for år 2012 inden d. 1. januar 2013 mht. skyld beløbet på 43 % af de 16.000 kr. som jeg mangler at betale skat af eller om jeg venter med at gøre det i det nye år, hvor du førhen sagde jeg kan vente helt til én gang inden d. 1/7-13 med at fremføre min selvangivelse for 2012 eller har jeg misforstået noget der?

- jeg tror jeg har forstået hvad du mener, men når du først siger at de lægger 6 % renten oveni de 43 % af de 16.000 kr.  og vil først trække dem fra mit frikort/fradrag i år 2014, og bagefter siger at beløb op til 18.000 kr. (hvilket de 43 % af 16.000 jo hører ind under) opkræves via giro efter selvangivelsen i efteråret 2013 bliver jeg lidt forvirret, da det jo så vil sige jeg egentlig skal betale dem i henholdsvis nu i dette år, eller efterår i 2013, men at jeg så egentlig bare kan ignorere det girokort og dermed blive pålagt en rente på 6 % til mit fradrag for 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

Du kan slet ikke lave selvangivelse før den er klar, og det er først et stykke inde i 2013 for udvidet selvangivelse

Du får slet ikke girokort hvis din skattegæld ikke overstiger de der ca 18.000 og det ser det jo ikke ud til - den nedsætter så helt automatisk bare dine fradrag for 2014 - så bare få skrevet de 16.000 ind i rubrik 111 når din årsopgørelse er klar på skat.dk - og så går alt helt af sig selv, og du trækkes først 2014 med tillæg af de ca 6%

Tilmeldt 14. Mar 12
Fra  Social Minds Skrevet kl. 03:18

perfekt, så er den vidst feset ind langt om længe for mig, dvs. at jeg blot skal vente på at skat beder mig om at oplyse diverse og så egentlig blot gøre det til den tid én gang i det nye år for både den almindelige selvangivelse samt den udvidede af slagsen :)

dog har jeg et sidste spørgsmål ang. det formindskede fradrag i 2014, for det forudsætter vel at man har en indtægt i det pågældende år?
det er nemlig sådan at jeg har planer om at rejse 12 mndr. til Thailand fra en gang i slutningen af 2013, og så er der jo ikke rigtig noget fradrag som kommer i spil hvis jeg ikke opholder mig eller tjener penge i hele 2014? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

Nej hvis du slet ikke har skat i 2014 så vil du skulle indbetale beløbet for så er der jo ikke noget fradrag at modregne i. Hvis du har indtægt i 2013, så vil skat jo forudsætte helt automatisk, at du har indtægt i 2014 og så vil du får forskud med helt normalt fradrag MEN så kommer du for alvor bagud og kan få bøvl, dels fordi du ikke i 2012 forskudsregistrerede din virksomhedsindtægt, dels fordi du så igen i 2014 i så fald undlod at forskudsregistrere at du nu ingen indtægt havde, og dermed fratog skat muligheden for at hente deres gamle tilgodehavende under 2014.

Du skal derfor bare, ud over det du har forstået korrekt bare sørge for, at du hen mod slutningen af 2013, inden du rejser, forskudsregistrerer din indtægt til 0 kroner for 2014, så vil du automatisk få girokort til indbetaling af din manglende skat - det skal du bare kalkulere med, så du ikke pludseligt mangler 43% af 16.000 til at rejser for.

Du bør naturligvis også nu se, at 2013 forskud ser korrekt ud i forhold til det du tjener i 2013, så du ikke laver en ny skattegæld i 2013

vh

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)