Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger udvikler

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Business: Indeed, og det er jo netop det som kun kunden skal svare på, nemlig HVAD deres produkt skal kunne gøre.
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har faktisk ret gode erfaringer med at omsætte vores kunders ønsker til en kravsspec. Ofte skærer vi ind til benet sådan at kun de vigtigste ting kommer med. og ofte tilføjer vi løsninger som erstatter en eller flere af kundens ideer.

Det kan være et problem for en ikke-teknisk person at vurdere økonomien i de forskellige dele af en løsning.

Men kunden er selvfølgelig central i udviklingen af en kravsspec. Ofte er den endelige kravsspecifikation baseret på et skriftligt oplæg fra kunden.

Det vigtigste for os er egentlig også at kunden er tilfreds med pris og kvalitet.


Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jan: Og når så i færdige med Kravsspec''en hvad bruger i så kravsspecen til ?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er absolut også et godt udgangspunkt

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-07-2007 19:26:57
Forfatter: mcsolutions
Jeg er ved at udarbejde en artikel som netop skal guide kunderne igennem processen. Jeg har overtaget mange kunder som er kommet fra firmaet som har skrevet ''kravsspecifikation'' for dem og det har været et mareridt for dem med uendelige problemer, implementationer der ikke løste deres behov og regninger der konstant voksede.

Den artikel glæder jeg mig meget til at se. Der er skrevet og sagt meget om kravspecifikationer de seneste 20 år, hvor jeg har beskæftiget mig med softwareudvikling (primært C og C++). Hvis det er lykkedes en ung gut på 24 år at finde de vise sten, så er det jo bare super :-)

Min erfaring er at kravspecifikationer udarbejdet vha. Use Case teknikken, giver bedre specifikationer, idet specifikationen så tager udgangspunkt i opfyldelse af funktioner, der er til gavn for systemets aktører og interessenter.

Ellers er jeg meget enig i det Jon Hauge skriver.
Kunsten er netop at omsætte kundens ønsker til en GOD kravspecifikation, der skal danne grundlaget for det videre udviklingsarbejde.

Bruger man Use cases, kan de anvendes i udviklingsforløbet til at definere iterationerne med, og dermed til at styre projektets leverancer, ligesom Use
Casene danner udgangspunkt for specifikation af accepttesten.


Når du nu siger, at det er noget fis jeg skriver, synes jeg absolut at du bør gøre alvor af at poste din artikel herinde. Jeg er ikke for gammel til at lære noget nyt, så jeg venter i spænding ;-)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal jeg blive fornærmet over at du kalder mig en "ung gut"? Jeg har arbejdet professionelt med udvikling siden jeg var 17 jeg har rimelig godt styr på projektudvikling, siger ikke jeg er ekspert på området men du kan selv se en række udvalgte stører referencer.

Men hvis du smider mig en mail på mail@mc-solutions.dk skal jeg da gerne sende den til dig med det samme hvis du har nogen kommentarer. Vil skam gerne have kommentarer på det, alting kan jo forbedres.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-07-2007 21:45:06 Forfatter: mcsolutions Skal jeg blive fornærmet over at du kalder mig en ''ung gut''?

Nej, bestemt ikke! Så skulle jeg da nærmere blive fornærmet over, at du bruger ordet "fis", om det jeg skrev ;-)

 

Jeg har sendt dig en mail for at kunne modtage din artikel. På forhånd tak!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke det giver mening, at diskuterer hvad der præcist ligger bag ordet en kravspecifikation. Det har mange forskellige betydninger for mange forskellige mennesker, og det er svært at se hvorfor en skulle være mere rigtig end en anden. Så hvis en diskussion skal havde et facit er det nok nødvendigt at fastlægge en ramme, i form af et process valg. F.eks. Rational Unified Process, XP eller Microsoft Solutions Framework. I RUP''en vil en krav. spec. nok bestå af nogle Use Case beskrivelser plus supplerende specifikationer og iXP ville det være noget så abstrakt som en metafor. Men det er lidt kedeligt at diskuterer noget med et endegyldigt facit, den slags bør nok slås op.

 

Hvad der derimod er interessant, er diskussion om hvor tidligt udviklerer og arkitekter skal involveres i udarbejdelsen af krav. Her er det min egen erfaring at det ikke kan ske for tidligt, så jeg ser det bestemt som positivt og proffesionelt at Jon vil hjælpe trådens ophavsmand med uarbejdelse af krav.

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er delvis enig, programmøren kan godt komme ind FOR tidligt, de har en tendens til at gøre ting alt for tekniske. Men projektlederen kan kun komme ind for sent, han har evnen til at oversætte mellem "kodeaberne" og "marketingsdyrene", men udover det er jeg enig med Lundsby :)
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)