Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger levarandør/prisstruktur af Sea-Gull værker

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino

Jeg er ved at starte en mindre produktion af mekaniske armbåndsure, Jeg designer selv urkassen, skriven, viserne, remmen på urene andre dele bestilles hjem. Jeg har lavet en bred reseach over hvilke mekaniske urværker der er på markedet og jeg har besluttet mig for at bruge Sea-Gull værker til produktionen.

Jeg er højest intresseret i modellerne ST1901, ST1902 og ST1903. Jeg har søgt både google og ebay tyndt, samt flere forummer. Men har hverken kunne finde en pris eller leverandør af værket.
Jeg vil til at starte med kunne bestille ca. 10 urværker ad gangen

Mvh
Christoffer

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Strømgren:
Jeg har søgt både google og ebay tyndt, samt flere forummer. Men har hverken kunne finde en pris eller leverandør af værket.

Hvorfor dælen henvender du dig ikke til den  europæiske agent  for Seal-gull ???  Agenten er et danske firma.

 http://www.seagullwatch.eu/legalterms.php

 

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

MEN - som urmand: Seal gull kinaværker er jo ikke de værker der er kendt for lang driftsikkerhed. De er OK over nogle år, men skal du virkeligt arbejde med at lave et ur, og så smide det billigste Kina værk i eller skal du se til selita http://www.sellita.ch/ som er den schweizer der overtager en del nu ETA ikke vil levere værker til hvem som helst, eller http://www.ronda.ch/en/ronda/ Ronda, som et alternativ.

Iøvrigt - du er nødt til at finde en standard kassefabrikant (ex i tyskland) og du skal regne med, at det er ikke spor let, at få produceret noget som helst der ligner kasser - selv standard med egne skiver og/eller visere - for noget der ligner 10 stk

Kig evt ind på http://www. urforum.dk  og se mere om ure - men tro mig, det er svært at lave sit eget urmærke og få tilpasning mellem værk, kasse og skive.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, tak for svaret, jeg vil da prøve at sende ham en e-mail. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie
Jeg tror markedet for mine ure lægger til det lidt billigere Sea-Gull, kunden ville typisk være en mand på 18-35 år og derfor måske ikke ligeså købe stærk. Eller er måske ikke villig til at betale det ekstra for et schweizer værk.

Produktionen af kassen og andre dele skal være det unikke ved disse ure. Jeg leverer 3D CAD modeller af alle dele til fremstilling og håber derved at finde en producent med erfaring i 3D print og CNC teknologi. Er det muligt at lave til en fornuftig pris?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør slet ikke gætte priser for dette - kvantum er jo meget lille. Ronda og Selitta værker, i de mænger de normalt købes, ligger ikke meget over 250 kr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

250 kroner lyder rimelig overkommeligt, kan du give et estimat af hvor meget en ordre skal lyde på for at opnå denne pris?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nix desværre - men tror vi taler over 1000 - Det dyre ved at producere ure er netop det individuelle - at få skivepiller til at passe til kassen, og få det helt vandtæt osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for svarene.
jeg afventer stadig svar fra agenten.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt lade sig gøre at få produceret et mindre antal (10 er nok i underkanten) ure, hvis man kan nøjes med at kombinere standardelementer såsom urkasse, skive, visere, værk etc. Men selvfølgelig til en bedre pris pr. stk, hvis man kan bestille mere fx 100 stk,

En produktion af et unikt design af fx en urkasse vil nok kræve noget der ligner 1000 stk. før det hænger sammen rent økonomisk - hvis de altså skal sælges for menneskepenge bagefter.

Bevares, der findes da ure, som kun er lavet i ganske få eksemplarer, men prisen svarer så også til et par solide danske parcelhuse.

Producenten af Prometheus ure bruger Seagull værker i sine Baiji modeller (se dem i shoppen) og det er netop en "mikroproducent"
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)