Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsordning og fordele

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er lykkedes mig at får en overskud i år på ca. 80.000 DKK i min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har desuden et job hvor jeg får løn, og ligger på omkring topskat grænsen. 

Jeg har gået med tanker om at skifte til virksomhedsordningen, så jeg betaler en foreløb skat. Resten af skatten kan betales når pengene hæves. Det vil ihvertfald give mening når jeg en dag vælger at skifte til selvstændig på fuldtid. 

Jeg spekulerede på hvad jeg ellers kan bruge det opsparede beløb til? Hvis jeg f.eks. ansætter min ægtefælle i virksomheden kan jeg betale hende løn med det opsparede beløb? 

Jeg regner med næste år have overskud på nogenlunde samme beløb. Kan man ansætte sin ægtefælle som en medarbejder eller er det sådan at man sidst på året kan angive på hendes selvangivelse det beløb hun har arbejdet for?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du udbetaler løn til din ægtefælle (hvilket kræver at hun har en arbejdsindsats) så falder overskuddet og dermed dine opsparingsmuligheder i virksomhedsordningen men det er alt andet lige bedre at udbetale hende løn sålænge hun ikke er over topskattegrænsen end at spare op fordi skatten her er endelig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige være klar på, at hun vil blive set som medhjælpende i en personlig virksomhed når vi taler A kasse, og dermed kan det få indflydelse på evt dagpenge hvis hun fik det behov (ud over at hun jo skal ha arbejdet rent faktisk for at få løn skattemæssigt, men den er du jo afklaret med- ægtefællen er ikke en man bare bruger til at regulere topskat med Big Smile) Husk også i alle fald forsikringer abejdsskade osv hvis du har ansatte i din virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)