Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig under 18 - SKAT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere!

Jeg er godt i gang med min uddannelse som Mediegrafiker, jeg har længe været på markedet som freelance, men aldrig rigtigt kørt SKAT ind over det. Dog kunne jeg godt tænke mig og vide hvad mine muligheder er for at starte rigtigt op som freelance grafikerog stadig være indregistret hos SKAT, når man er under 18 år. Os gerne hvad I synes jeg skal gøre.

Mvh.
Patrick
- 17 år. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02

Du skal da ha skat involveret uanset du er registreret som det ene eller andet eller over eller under 18. Al fortjeneste skal opgives til skat, så enkelt er det. Din fortjeneste skal i rubrik 29 eller 111 afhængigt af om du ser det som virksomhed eller honorar. Det er nr 1 for at du er på rette spor

Dernæst - hvis du OMSÆTTER (ikke tjener men "sælger" for 50.000 kr eller mere per 12 måneder fra start til slut, så SKAL du være momsregistreret¨og have CVR og for at få det som under 18 år, skal du søge via statsforvaltningen og dine forældre skal skrive under på at de tager ansvar for det du gør via selskabet - for at dække at, at dine leverandører osv ikke rammes af, at du er under 18

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 00:09

Hej John, mange tak for det hurtige svar!

Fortjenesten skal indberettes en gang om året, så længe jeg ikke er moms registreret, ikke?
Det vil sige jeg skal bogfører alle mine indtægter, ikke? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16

Mja .- i princip skal du har dem med i din forskudsopgørelse så du skatter under året, men i alle fald - du får næppe vrøvl ved at angive dem korrekt i årsopgørelsen, så længe det ikke er stor beløb så:

Jep - du skal i princip følge årsregnskabsloven men det betyder alle indtægter minus præcis de udgifter der er kommet til, for at få indtægterne. De beløb skal du opgive til skat i de rubrikker jeg angav

vh - og God Jul

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 00:19

Mange tak for hjælpen, John!
Du må have en god jul ;)! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)