Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Benyttelse af tekster på en andens blog

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg har en kunde som har stillet mig dette spørgsmål og jeg er faktisk ikke i stand til at svare på det. Er der nogle der ved hvor man kan finde svaret?
Jeg har Googlet lidt men ikke fundet det rette svar, og det advokatkontor jeg plejer at bruge kunne ikke give mig svaret.

Hvad er opgaven - Spørgsmålet?
Kunden vil lave et unsnit af tekst evt billede på vedkommendes hjemmeside. Han vil gøre brugerne klar over at det findes på en anden blog og laver en "appetitvækker" til bloggen på sin egen hjemmeside. Når folk så klikker "læs mere" ryger de ind på den side/blog som har skrevet det som de blev fanget af og kan derved læse videre på den rette blog.

Er der nogle jurister eller andre der ved og denne henvisning er lovlig eller om man bevæger sig på kant med loven?

Mvh Andreas

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:37

Jeg kan ikke give dig et konkret svar i forhold til, hvad du spørger om, men fra et område, der måske kan paralleliseres til. Inden for undervisning og forskning er det et fænomen, der hedder 'citatret'. Dvs jeg må bruge citater af andres værker til brug for fx anmeldelser, illustrationer o.a., men skal selvfølgelig på passende vis henvise til kilden.

Så kan man selvfølgelig spørge, hvor omfattende et citat må være - og det er uafklaret.

Om det, man citerer fra, skal have 'værkhøjde' ved jeg heller ikke.

Men så har du måske noget at søge videre på - citatret og værkhøjde :-)

/Marianne

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 19:39

Du kunne også bede ham tale med  omtale blog ejer om han vil give tilladelse

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:50

hvis man evt laver citat som et billede så det ikke bliver indekseret og linker ud kan jeg ikke se problemet :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:56

@Marianne H: Tak for dit svar. Jeg kendte til det med citatet men jeg er ikke klarover i hvorvidt et omfang det må strække sig. Undersøger jeg da

@Lars Andersen: Tak for dit svar også, nu ligger landet sådan at siden er bygget til denne form for formidling altså der skal samles mange blogs et sted for at gøre det mere overskueligt for brugeren. Derfor er det besværligt for kunden at kontakte alle de blogejere som der er. 1 Fordi der ikke altid er kontaktoplysningerne til vedkommende. 2. Fordi nogle øsnker at holde deres blogs anonyme og derofr ikke ønsker at blive kontaktet på baggrund af deres værk og 3 fordi mange bloggere mener man stjæler deres "kunder/læsere". Det som kunden er ved at få lavet er nu meget hæderligt da det samler læsestoffet fra alle blogs og overskueliggøre det for brugeren samtidig med at det skiller fårene fra bukkene.

@ShopBase:Ta for din respons. hvordan mener du med at lave det så det ikke bliver indekseret. Jeg kan ikke se hvad/hvordan det skulle løse problematikken.

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:07

Andreas Jensen:
@ShopBase:Ta for din respons. hvordan mener du med at lave det så det ikke bliver indekseret. Jeg kan ikke se hvad/hvordan det skulle løse problematikken.

jeg tænker bare at hvis man laver det som et billede der ikke bliver indekseret kan modparten ikke blive sur over mulig duplicate content. At du så linker til hans shop med et udgående link og har skrevet hvor du har citat fra er der vel ikke noget at frygte.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 01:55

Tag en snak med ejeren af den blog der skal lånes indhold fra. Så kan i være heldige og få tilladelse. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)