Hej Amino-venner! Kort om konceptet: Vi står med et koncept. Der er tale om B2B. Der skal bruges penge til udvikling af platformen for virksomheden, men primært til at ensrette og oversætte varekataloger som skal bunde i virksomhedens produkt. Ideen findes allerede i forvejen indenfor en anden del af branchen (ikke konkurrerende). Den er gennemprøvet og bombesikker. Når først leverandører og kunder er tilknyttet (det vil komme helt af sig selv når produktet fremvises) vil de aldrig forlade det igen, da det vil være ødelæggende deres forretning. Der mangles simpelthen blot kapital til ansætte de rigtige mennesker.
Hvorfor findes det så ikke allerede: Branchen er ikke helt klar over, at de mangler det. Der er ingen der har tænkt tanken at bruge konceptet på denne branche endnu. Desuden er det et kæmpe arbejde at udarbejde det hele - det vil tage ca. et år at have den første version klar. Flere virksomheder skal slå sig sammen om at gøre det, hvis det skulle blive en realitet - det behøver de ikke når vi lanceres. Det er tanke at det meste skal udvikles i østen da vi her stor erfaring hermed. Havde vi selv hele kapitalen var sejlet sat!
Hvorfor er vi så sikre: Grunden til dette er, at det vil være win/win for både køber og leverandører. Alle vil have denne løsning - den findes bare ikke i øjeblikket i denne gren af branchen (i den anden gren af branchen har 31 virksomheder selv gået sammen om at lave løsningen i midt 90'erne - idag er det en rigtig stor multinational virksomhed med mange penge). Vi har tilkendegivelser fra både leverandører og kunder der vil benytte produktet. Vi står nemlig selv og mangler præcis samme produkt til vores virksomhed - netop derfor kom vi på det. Vi ved at mange har hørt denne smøre før, men den er nu altså god nok.
Hvad mangler vi så: Likviditet. Vi har selv de fornødne ressourcer på det tekniske, salgsmæssige og regnskabsmæssige plan gennem vores nuværende virksomhed i branchen. Ligeledes bidrager vi også selv med likviditet. Forventet likviditetsbehov fra investor er ca. 500.000 kr.
Er det dig vi mangler? Så giv mig et ring eller send mig en mail (ps. kun seriøse henvendelser).
Mvh Stefan 25302806 |
Tak for de mange mailhenvendelser. Jeg skal lige understrege, at der tale om et stykke webbaseret internationalt software, som har til formål at udvikle og sammenbinde leverandører og kunder (begge B2B) og deres fælles indhold.
Det er svært, at forklare konceptet uden at afsløre hele ideen.
Jeg skal igen understrege, at den primære grund til at det ikke allerede findes er fordi det er et stort arbejde. Men når arbejdet er gjort sidder vi på en guldgrube af et produkt, som både leverandører og kunder begge vil have.