Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gaver til velgørende formål i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver nogle penge af mit overskud til et børnehjem i Indien og diverse andre organisationer eller mennesker i udlandet. De er som regel ikke organisationer, men enkeltpersoner, som hjælper nogle mennesker. 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal opgive det i mit regnskab? Og kan jeg trække det fra som en udgift i regnskabet? Hvordan er reglerne for gaver til udlandet?

Tusind tak, hvis nogen kan hjælpe!

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 17:08

Jeg lytter med

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:51

Det er problematisk. Forstået på den måde at det nationalt er et krav for at få fradrag at der er tale om gaver til godkendte foreninger her i landet eller foreninger der kan fremvise tilsvarende godkendelse i et andet EU land og at foreningen iøvrigt påtager sig en indberetningsforpligtelse overfor de danske skattemyndigheder.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 21:01

Okay, tak for svaret.

Det bliver nok svært at få disse personer til at blive godkendte i Danmark.

Men hvad kan jeg så skrive på min firmakonto? Kan det ikke trækkes fra, som en udgift før jeg betaler skat så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

Nej ikke som beskrevet - med mindre du kan påvise en reklame/markedsmæssig værdi ved udgiften. Jeg mener, at det med godkendte modtagere bl.a. indebærer, at de skal indberette modtaget gave. Du vil ha det som udgift i driftsregnskabet, og ved skatte regnskabet skulle tillægge beløbet til resultatet hvis du er ApS (husker faktisk ikke om du var det - men ellers privat hævning via mellemregning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)