Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Application til 3D printer

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Fra  MOEF A/S Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg tror du vil få problemer med præcisionen, emnerne vil nok også være lidt mere lagdelte (rillede kanter) end du vil blive glad for.

Jeg vil anbefale at du går ind på denne facebookgruppe og stiller spørgsmålet: 3D Print(ere) i Danmark

Det er et forum for folk med den type printere du tænker at investere i. Hør hvad de anbefaler.

Jeg håber det vil hjælpe dig. :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:40

Kristoffer Kelstrup Sabroe:
Jeg tror du vil få problemer med præcisionen, emnerne vil nok også være lidt mere lagdelte (rillede kanter) end du vil blive glad for.

Det er ellers min opfattelse at 0,1 millimeter er utroligt præcist.

Men tak for linket til gruppen. Det ser meget interessant ud.

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  MOEF A/S Skrevet kl. 17:45

Hej Morten

Det er jeg ikke uenig i, men når vi taler "glatte" overflader (hvis det er et ønske fra din side), er det dog min erfaring at disse maskiner ikke lever helt op til ens forventninger. Vi har arbejdet med professionelle printere i 10 år (+500K maskiner) og har brændt fingrende en del gange.

Anyway. Jeg er sikker på at du kan få en masse viden inde på forummet. Smid mig endelig en mail, når du er kommet i hus med en løsning. Jeg glæder mig til at høre hvad du kommer frem til.

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 09:20

Hej Morten.

Jeg mener heller ikke du kan bruge den. Jeg har købt denne som har nogenlunde samme spec.:

http://www.bitsfrombytes.com/eur/store/3dtouch%E2%84%A2-3d-printer-double-head

Den kan ikke bruges til cover som skal slæges videre og slet ikke med detaljeret farver og evt. tryk på.

Jeg vil mene at du ikke kan bruge printer af extruder typen til at lave cover i.

Jeg har brugt den til flere ting hvor du hurtigt vil have en prototype i hånden og evt. at villig til slibe og spartle og male.

PS. min er til salg til halv pris. jeg sælger den da jeg ikke får den brugt og den har næsten ikke printet - men som sagt Morten du ikke bruge denne til telefon covers

/Jørgen

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:54

Ja så er der vist noget jeg har misforstået der.

Mange tak for den info

Havde totalt misforstået og troet at da der lå en lignende app på cubify siden så kunne lignende ting selvfølgelig printes på de extruder modeller de selv sælger.

Men det lader vist til at når man laver en case derinde så printer de den på deres printer som så må være af en anden type.

Har bare set videoer hvor extruder modeller printer ret detaljerede figurer så jeg troede at noget lignende kunne lade sig gøre med telefon covers

Hvilke printere mener i kan printe sådan et case/cover ordentligt?

Er det så en anden teknologi der skal bruges?

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  MOEF A/S Skrevet kl. 14:03
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:11

men er alle printere på den side ikke blækprintere der kan printe på andre genstande?

Eller kan de printe med plastic ligesom extruder modellerne?

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  MOEF A/S Skrevet kl. 12:49

Hej Morten

Den kan bygge en tykkelse i lakken op til ca. 1 millimeter (eller mere, jeg har bare ikke set tykkere).

Kontakt Roland Danmark og tag ud og se på den. Det er turen værd. (eller tag forbi Ulstrup-serigrafi.)  

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)