Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af netcafé!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har sammen med en kammerat gået og leget lidt med tanken om at starte en netcafe.

Rent økonomisk burde der ud fra mine beregninger være et fint overskud om måneden.

Mit spørgsmål er hvilken virksomhed det skal startes op som. 

Vi har en udgift på 140.000 til at starte med dvs. indkøb af alt der nu skal købes og et forventet overskud på omkring 27000 før lønudbetaling og før nogen form for skat

Hvor meget og hvor lidt ville være fornuftigt. 

Håber ikke det er for mange grønne spørgsmål, men vi føler os lidt på bar bund på området.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:41

Hvor kommer I til at ligge? Hvor mange maskiner har I og hvor mange timer kalkulere du med at de bliver lejet ud ift åbningstimer?? 

Vh Jimmi

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:45

27.000 i overskud før skat og løn.

Dvs. 2 personer skal leve af en løn på 13.500 kr før skat om måneden? Vel at mærke hvis I to alene kan holde skansen i samtlige åbningstimer og ikke skal have nogen ansatte.

Eller er de 27K blot det I regner med at overskudet vil ligge på i opstarten?

Mon ikke et ApS vil være det smarteste?

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:57

Vi kommer til at ligge centralt i Randers C, tæt på diverse transport og tæt på skoler og Fritidsordninger.

Vi starter ud med 20 maskiner og skalerer senere op til 25 maskiner, Vi regner med en gennemsnitlig udlejningsprocent på omkring 25% per time på 12 timers åbningstid. Derudover er ekstra indtægter i form af arrangementer og kioskvarer ikke medregnet. 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:59

Og hvad regner I med I kan tage i timen pr maskine? 20,-?? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Netcafe???
Det er en jule-joke, ikke? 

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:06

Jeg tror ikke du vil komme ret langt med en netcafe idag, folk vil da meget heller sidde hjemme i stuen og game online, ellers samles til lan party osv.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:06

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. Her i Odense er der kun en netcafe tilbage, selv boom town er lukket. Tidligere var der 4 eller 5 netcafeer, men i takt med at folk har fået adsl og ordentlige maskiner derhjemme lader det til at netcafeerne er på tilbagegang. Men derfor kan det da sagtens være I kan få en til at løbe rundt, jeg ville dog nok alligevel prøve at tjekke om der er netcafeer i andre byer på størrelse med Randers, hvis der ikke er det længere, så er det måske et farligt marked at begive sig ud i.

Har I regnet afdraglån, moms, el, internet, spillicenser (tænker ikke spil er helt billige når de er til den slags brug) og lignende med i regnskabet? Og har I fundet lokalet, eller har I bare gættet Jer til hvad det koster?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 21:14

Ok nu kan jeg se der er andre, som er kommet mig lidt i forkøbet men der var en grund til jeg spurgte som jeg gjorde. 

Ikke for at skyde jeres drøm ned, men lad os sige I regner med 5 maskiner pr time til 20,- det er 100 incl moms pr time. Det er 1200,- pr dag, det er ca 36.000,- pr incl moms. Det vil slet ikke kunne løbe rundt, dog kan jeg godt se at I mener I kan hive noget ind på arrangementer, men jeg tror den tid er forbi. Folk vil ikke give noget for disse arrangementer i dag. 

Her i Århus måtte bl.a. også boom town bukke under og de havde faktisk et godt koncept, men de kunne ikke trække folk til.

Jeg tror I skal kigge på jeres budget en gang til, eller få nogen til at se det igennem som ved noget omkring dette, så tage det op til vurdering igen ;-) 

Men ellers ville jeg køre det i et Aps, da det er en "farlig" branche i bevæger jer ud i.

Men held og lykke med det.

Vh Jimmi

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 22:32

Hvis I skal åbne en netcafé og den skal have succes, så skal I regne med at tage MAKSIMALT 20,- kr. og det ved jeg med garanti. Derudover skal det gøres RIGTIG hyggeligt, at komme der, selv med den pris. I skal derudover slå på at tjene på snacks og nem mad. Stamkunder skal prismæssigt have gode fordele, for det er dem som I skal overleve på. Held & lykke med det Smile

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)