Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner - kan man fortælle dem, at visse ord skal indgå før man ønsker at få trafik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kigger lidt på bouncerate og jeg kan se, at hvis vores søgeord indgår i søgningen, så har vi en god bouncerate og folk bliver 3-5 minutter på vores site. Men det samlede billede er ikke så godt, da vi får en masse irrelevant trafik, som ikke indeholder vores søgeord. 

Kan man definere, at visse ord skal indgå i søgningen før man dukker op i søgeresultaterne? 

Mvh Impetus

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 12:29

Måske var mit indlæg lidt utydeligt, så jeg prøver igen :)

90% af den traffik vi får fra Google er irrelevant. 

I Google AdWords er der en + funktion. Med den fortæller man Google, at man kun ønsker trafik der indeholder de ord. Istedet for at lukke af for en række sider, fordi brugerne bouncer, så ville jeg foretrække at definere hvilke ord en søgning skal indeholde før vi kommer frem i søgeresultaterne. 

Kan man på en eller anden måde fortælle Google, at hvis ikke en søgning indeholder disse ord, så bedes I se bort fra vores side? 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:31

Hvis det er i de organiske resultater, så er svaret nej.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:32

Det er uhyggelig svært, at optimere den vej.

Des større relevans Google finder for et enkelt keyword på dit site, des større eksponering fås også på beslægtede keywords samt sætninger med keyword.

En måde du kan forsøge at opnå mindre bred relevans, er ved at optimere teksten på den enkelte side til at appellere mindre til de brede keywords.

Men nej, der findes ikke en egentlig mulighed for at anføre "negative keywords" som i AdWords.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 12:40

Jonas Jørgensen:

Men nej, der findes ikke en egentlig mulighed for at anføre "negative keywords" som i AdWords.

Nu var det ment som positive keywords. Men den funktion formoder jeg heller ikke findes? :( 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Impetus:
Nu var det ment som positive keywords. Men den funktion formoder jeg heller ikke findes? :( 

Nej desværre ikke

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)