Jeg har for halvandet år siden lavet noget logo, website og visitkort samt opsætning af layout til trøjer og biler for en kunde, men han har aldrig betalt og har heller ikke til hensigt at gøre det.
Jeg har sendt flere rykkere, men høre ikke noget fra ham mere. Jeg er stadig ejer af domænet og sitet ligger på min server, så jeg tænker om jeg bare kan fjerne det website jeg har sat op og lave en kort tekst om at det er fjernet da firmaet ikke betaler sine fakturaer på det?
Jeg ville dog skrive til ham inden, så han vidste det og at hans email ville blive slettet, så han kan flytte domænet et andet sted hen, og så er det bare et tab.
Det er ikke et stort beløb andet end min arbejdstid og lidt udgifter, men må man i det hele taget det?
Men hvorfor ikke bare lukke for adgangen til det hele, og lade være med at gøre mere?
Det vil jeg også mene vil være en god løsning, for hvis kunden så virkelig ønsker dit produkt, er han nødt til at punge op for at få adgang til det igen.
Jeg har sendt flere rykkere, men høre ikke noget fra ham mere. Jeg er stadig ejer af domænet og sitet ligger på min server, så jeg tænker om jeg bare kan fjerne det website jeg har sat op og lave en kort tekst om at det er fjernet da firmaet ikke betaler sine fakturaer på det?
Ejer du domænet og serveren, som det ligger på, og har vedkommende ikke betalt, så luk adgangen til sitet.
Men lad være med at hænge ham ud. Det vil efter min mening vlre dårlig stil at gøre det.
Thomas Pedersen:
Det er ikke et stort beløb andet end min arbejdstid og lidt udgifter, men må man i det hele taget det?
Luk bare sitet, og vend så din opmærksomhed på nye kunder, og brug oplevelsen til at lære af den, så du fremover bedre sikrer dig betaling up-front.
Håber du kan bruge det.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jeg ville i alle fald ikke hænge ham ud med at han ikke betaler, selv om jeg forstår lysten, det kan du komme i vanskeligheder med. Du ejer domænet og kan vise det, så du kan stoppe adgang til det TROR jeg, men 100% sikker er jeg ikke. En bilforhandler må jo ikke hente bilen der ikke er betalt - men du ejer domænet og det er på din server, så det bør vel aldrig kunne lave problemer. Fremover, tag f-eks noget delbetaling eller i alle fald aftal, at der åbnes først for adgang når domænet er betalt - surt for dig, godt det ikke var det store beløb
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
så jeg tænker om jeg bare kan fjerne det website jeg har sat op og lave en kort tekst om at det er fjernet da firmaet ikke betaler sine fakturaer på det?
Du må for alt i verden ikke hænge ham ud, som andre skriver er det virkelig dårlig stil og skader mere end det gavner.
Jeg har tidligere haft de samme problemer med kunder på mine webhoteller. Jeg sender altid et par rykkere, og hvis det ikke rigtig virker, så ringer jeg til dem tidligt om morgenen, f.eks kl 7. Spørger om de bruger deres email og hjemmeside i deres arbejde, det gør de fleste jo, så meddeler jeg dem at hvis det pågældende beløb ikke er indbetalt på firmaets konto inden kl. 12. middag, så slukker jeg deres mail og domæne, og sagen overdrages til inkasso med øjeblikkelig virkning. Det har haft ret god effekt de gange hvor det er kommet så langt.
Jeg vil så nok sige at halvandet år, er for langtid hvor en kunde ikke har betalt noget, eller ikke reagere. Der ville jeg nok have lukket for det varme vand forlængst!
Faktisk skal et domain jo betales med fornyelse hvert år har han ikke betalt den til dig kan du jo da vel bare lukke som dkhostmaster ville have gjort hvis du ikke selv havde betalt fornyelsen
Jeg ville helst have pengene, hvorfor jeg har fornyet domænet her i efteråret.
Jeg skrev til ham lige før, at da han har undladt at betale fakturaen vil er jeg nødt til at lukke websitet, fra starten af januar, og dermed også mailen, som jeg ved han bruger flittigt, hvis jeg ikke hørte fra ham. Kort tid efter får jeg svar på mobilen om at jeg gerne må sende ham fakturaen igen, så han kan få ordnet det.
Nu må vi ses hvad der sker, men det ser da lovende ud. så tak skal i have. :)
ps. Efter ham her har jeg med efterfølgende kunder også taget delbetaling med det samme jeg har købt domænet til dem, og inden jeg har lavet noget andet.
Jeg ville sådan set bare lave en 301 redirect på det hele til min side - eksempelvis til en side lignende denne: Den besøgte side er lukket
Rettelse - lav en 302 redirect, og hvis han stadig ikke reagerer efter en måneds tid - så lav det om til 301 :) Jo ikke nogen grund til at sige til Google at siden er PERMANENT flyttet