Er stødt på to "mindre" udfordringer. Har åbnet forening der vil have salg af varer over 50000, derfor skal foreningen momsregistreres. Der har allerede været salg og der er tillagt moms, siden ca. 1 november. Der gik noget galt i kommunikationen i første forsøg på momsregistrering så derfor skal registreringen indsendes med almindelig post. Dette vil ske næste uge. Momsregistreringen vil altså ikke blive gennemført før om ca. 14 dage. Spørgsmål 1: Kan jeg lovligt tilbagedatere momsregistreringen ? Det andet problem, er oprettelse af foreningskonto i banken. Der blev aftalt med banken at der ville blive oprettet en konto, som så blev misforstået og blev så oprettet som privatkonto. Vi fik dog lovning på at den kunne man bare ændre til en foreningskonto. Det blev så imidlertid betvivlet (men ikke udelukket) af den rette afdeling i banken. Formalier for oprettelse af foreningskontoen er således nu indsendt og til min overraskelse blev det så annonceret at det ville tage mindst 14 dage. Derved er vi igen inde i det nye år. Spørgsmål 3: Foretager jeg mig noget ulovligt ? På forhånd tak. |
Supertankeren:Spørgsmål 1: Kan jeg lovligt tilbagedatere momsregistreringen ?
Spørgsmål 2: Foretager jeg mig noget ulovligt ?
1 Selv om du tilbagedatere reg. på startblankketten vil momsreg. nok gælde fra 1/1 2013 ( har prøvet) ellers vis du er heldig 1/10 2012
Skulle den gælde fra 2013 tager du bare billagene med fra 2012 det er ikke ulovligt.
2 Hvad angår banken foretager du dig ikke noget ulovligt